کتاب ژانرهای سینمایی

Film Genre From Iconography to Ideology
از شمایل شناسی تا ایدئولوژی
کد کتاب : 8822
مترجم :
شابک : 978-6005193640
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 167
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب ژانرهای سینمایی اثر بری کیت گرانت

فیلم‌های ژانر، به فیلم‌های بلندی اطلاق می‌شود که با تکرار و تنوع در عناصر مانند شخصیت‌ها، موضوعات، خط داستانی و موقعیت‌ها، از قالب‌های آشنا و کلیشه‌ای خارج شده و اثری منحصر به فرد ایجاد می‌کنند که به علاوه، توانایی درک و پسند عامه‌پسندی را دارند. این گونه فیلم‌ها برخی از ستون‌های اصلی صنعت سینما را تشکیل می‌دهند و این اتفاق به چشم می‌خورد هم در سینمای هالیوود و هم در سینمای ملی کشورهای مختلف. فیلم‌های تجاری و پرفروش که در طول تاریخ سینما تولید شده‌اند، اغلب در چهارچوب سینمای ژانر قرار می‌گیرند. این سینما به سبک‌های مختلفی مانند ترسناک، علمی-تخیلی، حادثه‌ای، هرزه‌نگاری، کمدی و عاشقانه تقسیم می‌شود.

به طور کلی، سه سطح اصلی برای شناسایی سینمای ژانر وجود دارد. این سطوح شامل نظام ژانری که به ارتباط بین ژانرهای مختلف و تولیدات هالیوودی می‌پردازد، ژانرهای تکی که به بررسی هر ژانر به طور جداگانه می‌پردازد، و فیلم‌های تکی که تحلیل و بررسی هر فیلم به تنهایی را دربرمی‌گیرد.

بری کیت گرانت در نخستین فصل کتاب "ژانرهای سینمایی: از شمایل شناسی تا ایدئولوژی" با استفاده از تطابق ادعاهای کلی و مثال‌های خاص، و تحلیل متن‌ها در یک محیط تاریخی و فرهنگی، به مطالعه متنوع ژانرهای سینمایی و فیلم‌های تولید شده در این ژانرها می‌پردازد. او ابزارها و الگوهای مورد نیاز برای درک این مفهوم چندگانه را ارائه می‌دهد.

کتاب ژانرهای سینمایی