کتاب تجزیه و تحلیل داده های کیفی در مکس کیو دی ای

Qualitative data analysis in MAXQDA 20
کد کتاب : 88501
شابک : 978-6226288132
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل داده های کیفی در مکس کیو دی ای اثر نافع باباصفری

کتاب "تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی در مکس کیو دی ای"، نوشته‌ی نافع باباصفری و توسط نشر لوگوس منتشر شده است. این کتاب به معرفی و آموزش نرم‌افزار MAXQDA2020 برای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی می‌پردازد.

MAXQDA2020 یک نرم‌افزار تخصصی است که برای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی طراحی شده و توسعه‌یافته است. توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار به‌صورت کامل اصول "هنر تحلیل داده" را در طراحی و توسعه‌ی آن رعایت کرده‌اند. MAXQDA2020 به پژوهشگران و تحلیل‌گران امکان می‌دهد تا انواع مختلفی از داده‌های کیفی مانند مصاحبه‌ها، گروه‌های متمرکز، اسناد و مدارک، گفت‌وگوها، گفتمان‌ها و ژانرها، روایت‌ها، نشانه‌شناسی، و داده‌های متنی، ویدیویی، صوتی و تصویری را تحلیل کنند.

این نرم‌افزار در بسیاری از حوزه‌های علمی مانند انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، ادبیات، پزشکی، روان‌شناسی، مدیریت، تبلیغات و بازاریابی، روزنامه‌نگاری و ارتباطات، جغرافیا و گردشگری، تاریخ، حقوق، هنر و بسیاری حوزه‌های دیگر کاربرد دارد.

کتاب حاضر به منظور آموزش کاربران این نرم‌افزار، بر اساس داده‌های فارسی تنظیم شده و از آخرین نسخه MAXQDA2020 برای تجزیه و تحلیل استفاده کرده است. علاوه بر آموزش اصولی و گام به گام استفاده از نرم‌افزار، این کتاب مثال‌های عملی و کاربردی بیشتری را برای پژوهشگران فراهم می‌کند تا بتوانند به‌طور موثرتری از این ابزار قدرتمند برای تحلیل داده‌های کیفی استفاده کنند. این کتاب به عنوان یک منبع مفید برای افرادی که در حوزه تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی فعالیت دارند و یا به دنبال توسعه مهارت‌های خود در این زمینه هستند، توصیه می‌شود.

کتاب تجزیه و تحلیل داده های کیفی در مکس کیو دی ای

نافع باباصفری
نافع باباصفری متولد شهرستان کامیاران است و مدارک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و دکتری انسان‌شناسی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. علائق پژوهشی و کاری دکتر باباصفری شامل دین، قومیت و روش‌شناسی است و علاوه بر تالیف کتاب «تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی در مکس‌کیودی‌ای» مقالات متعددی نیز در حوزه پژوهشی‌اش به رشته تحریر در آورده است که عبارتند از:تحلیل کیفی منابع هویتی مردمان اورامی‌. تحقیقات فرهنگی ایران، تابستان 1398واکاوی دگرگونی و پایداری ...
دسته بندی های کتاب تجزیه و تحلیل داده های کیفی در مکس کیو دی ای