کتاب واژه نامه هنر داستان نویسی

A glossary of the art of story writing
فرهنگ تفصیلی اصطلاح های ادبیات داستانی
کد کتاب : 88506
شابک : 978-6226288347
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 616
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب واژه نامه هنر داستان نویسی اثر جمال میرصادقی

کتاب "واژه‌نامه هنر داستان‌نویسی: فرهنگ تفصیلی اصطلاح‌های ادبیات داستانی" نوشته "جمال میرصادقی" توسط انتشارات لوگوس به چاپ رسیده است. در این ویراست چهارم، به ده‌ها مدخل جدید اضافه شده و بسیاری از مدخل‌های پیشین نیز بازنگری و به‌روزرسانی شده‌اند.

آقای میرصادقی، با توصیه از دکتر شفیعی‌کدکنی، این واژه‌نامه را تألیف کرده و برای توضیح مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با داستان‌نویسی، از منابع و فرهنگ‌ها بهره‌برد. او بر اساس روزمرگی‌های جهانی و نمونه‌های داستانی متعدد، مفاهیم را به زبانی ساده و شیوا تعریف و تحلیل کرده است.

پس از تقاضای مخاطبان و تصمیم به بازنگری ویراست سوم، جمال میرصادقی تصمیم به تهیه ویراست جدیدی از کتاب گرفته و مطالب جدیدی افزوده است. واژه‌نامه هنر داستان‌نویسی در حال حاضر بیش از 1200 مدخل را در بر می‌گیرد و به عنوان یک فرهنگ اصطلاحاتی گسترده در زمینه ادبیات داستانی به فارسی به شمار می‌آید. امیدواریم این کتاب به عنوان یک منبع حیاتی برای داستان‌نویسان، داستان‌پژوهان، و دانشجویان این حوزه بهره‌وری واحترام زیادی داشته باشد.

کتاب واژه نامه هنر داستان نویسی

جمال میرصادقی
جمال میرصادقی (زاده ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲) نویسنده ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و تا کنون حدود ۴۳ جلد کتاب، رمان، داستان بلند و نقد ادبی و مجموعه مقالات، از او منتشر شده‌است.مال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. فارغ‌التحصیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی از دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی است. جمال میرصادقی مشاغل گوناگونی داشته‌است. کارگری، معلمی، کتابدار دانشسرای تربیت معلم، کارشناس آزمون سازی در سازمان ا...
دسته بندی های کتاب واژه نامه هنر داستان نویسی