کتاب کتاب های آبی و قهوه ای

Preliminary studies for the philosophical investigations
تمهیدات «پژوهش های فلسفی»
کد کتاب : 88519
مترجم :
شابک : 978-9643128838
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت
لودویگ ویتگنشتاین
لودویگ یوزف یوهان ویتگنشتاین (Ludwig Josef Johann Wittgenstein)‏ (زادهٔ ۲۶ آوریل ۱۸۸۹ در وین، اتریش – درگذشتهٔ ۲۹ آوریل ۱۹۵۱ در کمبریج، انگلستان) فیلسوف نامدار اتریشی قرن بیستم بود که باب‌های زیادی را در فلسفهٔ ریاضی، فلسفهٔ زبان، و فلسفهٔ ذهن گشود. از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۴۷، ویتگنشتاین در دانشگاه کمبریج تدریس کرد.فلسفه ویتگنشتاین، پژواکی از تحولات زبانی است که از اواخر سده نوزدهم، پدیدار گشت. زبان در این دوره، نخست، تبدیل به موضوعی فلسفی شد و سپس با رویکرد تألیفی، ظهور کرد که امروزه...
دسته بندی های کتاب های آبی و قهوه ای
نکوداشت های کتاب های آبی و قهوه ای
کتاب آبی گویایی کلیه ی مضامین اصلی ویتگنشتاین متأخر است مضامینی بس غنی و با این وصف سخت به یکدیگر درپیچیده. کاربرد و معنا و نظریه ی سفسطه آمیز «نام»؛ فهم و سلطه ی تکنیک؛ قاعده ها، بازی های زبانی و «شکل های زندگی»؛ این آموزه ها، و ردّ «زبان خصوصی» همچون اجزاء پازلی با هم تطبیق می کنند. این کتاب، به لحاظ فشردگی اش، و گونه ای جاذبه ی مخصوص تحسین شده اش، می تواند معرفی خوبی بر ویتگنشتاین متأخر باشد… تنها در این جا [کتاب آبی] است که بازی های زبانی و مسائل مربوط به قاعده ها به کمال برجسته می شود. دیگر نمی توان در اهمیت موضوع دوم مبالغه کرد؛ فیلسوفان اخیر این مفهوم را به کار برده اند اما ندرتا مثل ویتگنشتاین به بررسی آن پرداخته اند.
دیوید پل

مقدمه ای بر اندیشه ی ویتگنشتاین بهتر از کتاب آبی نمی توان یافت، که بی شک سادگی و صراحتش بی درنگ خواننده را مجذوب می کند. پیچیدگی فزاینده ی کتاب قهوه ای پلی طبیعی می سازد بر بیان باز هم هوشمندانه تر اما اغلب آشفته ی او در پژوهش ها. داشتن نسخه ای از این کتاب ها خواست هر طالب فلسفه ای است.
ماکس بلک

قسمت هایی از کتاب های آبی و قهوه ای (لذت متن)