کتاب دختر استالین

Stalin's Daughter
دو جلدی
کد کتاب : 8880
مترجم :
شابک : 9786004051682
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 1114
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

برنده ی جایزه ی RBC تیلور 2016

برنده ی جایزه ی هیلاری وستون 2016

نامزد دریافت جایزه ی پن سال 2016

نامزد دریافت جایزه ی حلقه ی منتقدین کتاب آمریکا سال 2016

معرفی کتاب دختر استالین اثر رزماری سالیوان

کتاب دختر استالین، اثری نوشته ی رزماری سالیوان است که نخستین بار در سال 2015 انتشار یافت. سوتلانا استالین که در سال های نخست شکل گیری اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد، دوران جوانی خود را محصور درون دیوارهای کاخ کرملین گذارند. سوتلانا که پس از مرگ استالین، به تدریج از میزان بی رحمی پدر خود مطلع شد، دیگر نتوانست ساکت بنشیند و در سال 1967 با ترک وطن به مقصد ایالات متحده، جهان را در شوک فرو برد. اما اگرچه او هیچ وقت در رژیم پدرش نقشی نداشت، انگار به هیچ صورتی نمی توانست از میراث استالین بگریزد. رزماری سالیوان با دسترسی به مدارک KGB، CIA و آرشیوهای دولت شوروی، و همچنین با همکاری نزدیک دختر سوتلانا، زندگی عجیب و باورنکردنی دختر استالین را با جزئیاتی شگفت انگیز آشکار می کند.

کتاب دختر استالین

رزماری سالیوان
رزماری سالیوان، زاده ی سال 1947، شاعر و زندگی نامه نویس کانادایی است. سالیوان پس از اخذ مدرک دکتری، به فرانسه نقل مکان کرد و در دانشگاه دیژون و اندکی بعد در دانشگاه بوردو به تدریس مشغول شد. او دو سال بعد برای تدریس به دانشگاه ویکتوریا رفت و در سال 1977 به تدریس در دانشگاه تورنتو پرداخت.
نکوداشت های کتاب دختر استالین
A revolutionary biography of a woman doomed to be a political prisoner of her father’s name.
زندگی نامه ی تحول برانگیز زنی که محکوم بود به خاطر نام پدرش، یک زندانی سیاسی باشد.
Barnes & Noble

An extraordinary glimpse into one of the grimmest chapters of the past century.
نگاهی خارق العاده به یکی از تاریک ترین دوره ها در قرن گذشته.
The New York Times Book Review

Unforgettably moving.
به شکلی فراموش نشدنی تکان دهنده.
Newsday Newsday

قسمت هایی از کتاب دختر استالین (لذت متن)
ارعاب و وحشتی که استالین در اطراف خودش گسترانیده بود، مخصوصا دامنگیر نزدیک ترین کسانش شده بود. چه کسی جرئت می کرد به دختر استالین بگوید مادرش خودکشی کرده بود؟ خیلی ها فقط بخاطر اطلاع داشتن از این موضوع اعدام شده بودند.

در خانواده ای که در آن به دنیا آمدم و بزرگ شدم هیچ چیز طبیعی نبود، هرچیزی ناراحت کننده و غم افزا بود و خودکشی مادرم روشن ترین شهادت بر نومیدی حاکم بر اوضاع بود.

سوتلانا تا شانزده سالگی، مثل بسیاری از همکلاسی هایش، کمونیستی آرمانگرا باقی ماند؛ کمونیستی که بی هیچ چون و چرایی ایدئولوژی حزب را قبول داشت. او بعدها در بزرگسالی به این نتیجه رسید که این ایدئولوژی مردم را به سرکوب و سانسور اندیشه هایشان وادار کرده و میلیون ها نفر را به خواب مصنوعی فرو برده است. او اسم این خواب مصنوعی یا مسخ شدگی را «ذهنیت بردگان» گذاشت.