کتاب سفرنامه کمپفر

‭‎Am hofe des persischen grosskonigs
کد کتاب : 89070
مترجم :
شابک : 978-9644870828
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 285
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1684-1685
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سفرنامه کمپفر اثر انگلبرت کمپفر

انگلبرت کامپفرنویسنده کتاب «سفرنامه کمپفر» طبیعت‌شناس، پزشک، کاشف و نویسنده آلمانی بود که به‌خاطر سفرش به روسیه، ایران، هند، آسیای جنوب شرقی و ژاپن بین سال‌های 1683 و 1693 شهرت داشت.
او دو کتاب درباره سفرهای خود نوشت که در سال 1712 منتشر شد، برای مشاهدات پزشکی و اولین توصیف گسترده گیاهان ژاپنی مهم است. تاریخ ژاپن او که پس از مرگش در سال 1727 منتشر شد، منبع اصلی دانش غربی درباره این کشور در طول قرن 18 و اواسط قرن 19 بود، زمانی که به روی خارجی ها بسته بود. در سال 1681، کامپفر از اوپسالا در سوئد بازدید کرد، جایی که به او انگیزه هایی برای اقامت ارائه شد. تمایل او به سفر خارجی باعث شد که منشی سفارت دوم لودویگ فابریتیوس سفیر سوئد شود که چارلز یازدهم او را در سال 1683 از طریق روسیه به ایران فرستاد. سفرنامه کامپفر از این سفارت بعدها منتشر شد. او از راه مسکو، کازان و آستاراخان به ایران رسید و پس از یک سفر دریایی در دریای خزر در نیزآباد «در شیروان» (در واقع اکنون در آذربایجان) اقامت گزید. از شماخا در شیروان، او به شبه جزیره باکو سفر کرد و شاید اولین دانشمند مدرنی بود که از "زمین های آتش ابدی" در اطراف باکو بازدید کرد. در سال 1684 کامپفر به اصفهان، پایتخت ایران، رسید.

کتاب سفرنامه کمپفر

انگلبرت کمپفر
انگلبرت کمپفر (به آلمانی: Engelbert Kaempfer) (زادروز ۱۶ سپتامبر ۱۶۵۱ – درگذشته ۲ نوامبر ۱۷۱۶) پزشک و طبیعی‌دان اهل آلمان بود که به واسطهٔ سفر جهانگردی‌اش به روسیه، ایران، هند، آسیای شرقی و ژاپن در بین سال‌های ۱۶۸۳ تا ۱۶۹۳ مشهور است. او دربارهٔ این مسافرت‌ها دو کتاب نیز نوشته‌است. یکی از این کتاب‌ها با نام سفرنامه کمپفر توسط کیکاووس جهانداری به فارسی ترجمه شده‌است.انگلبرت کمپفر در ۱۶ سپتامبر ۱۶۵۱ در لمگو به دنیا آمد. پدرش یوهانس کمپفر از کشیشان این شهر...