کتاب تاریخ خانمها‏‫‏‫

Women's history
بررسی جایگاه زن ایرانی در عصر قاجار‬‏‫
کد کتاب : 89209
شابک : 978-9648618846
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ خانمها‏‫‏‫ اثر بنفشه حجازی

عصر قاجار، دوره مهمی در تاریخ ایران است، دوره ای که پس از عصر صفوی مجددا یک حکومت مرکزی پایدار، بنیان نهاده شد و سر سلسله قاجارها ایران را که پس از سقوط صفویه دچار مصایب افشاریه و جانشینان کریم خان زند شده بود دوباره یکپارچه کرد و با ایجاد مرزهای ثابت به ایرانیان احساس وحدت سیاسی و سرزمینی بخشید، احساسی که به تدریج با دست اندازی قدرت های خارجی و سو سیاست جانشینان آقا محمد خان و از دست رفتن بخش هایی از ایران از آن کاسته شد.
دو ثلث تمام از ایران رفت و این یک ثلث باقی مانده را هم به اتحاد مختلفه زمامش را به دست اجانب دادند. یک صد کرور یا بیشتر خزینه سلطنت که از عهد صفویه و نادرشاه و زندیه ذخیره بیت المال مسلمین بود خرج فواحش فرنگستان شد و آن همه اموال مسلمین را که به یغما بردند یک پولش را خرج اصلاح مملکن سد باب احتیاج رعیت ننمودند. گرگان آدمی خوار و عالم نمایان دین بر باد ده نیز وقت را غنیمت شمرده بر جان و مال مسلمین افتادند.

کتاب تاریخ خانمها‏‫‏‫

بنفشه حجازی
بنفشه حجازی، (متولد ۱۳۳۳ بروجرد) شاعر، نویسنده و پژوهشگر تاریخ زنان است از آثار او می توان به رمان ایمپالا ی سرخ (۱۳۸۸) اشاره کرد. وی مدیر مسئول بخش ادبی سایت مشاهیر هنر ایران - ققنوس است.