کتاب خون خواب را ریخته اند

Sleep No More: Six Murderous Tales
(شش داستان جنایی)
کد کتاب : 89267
مترجم :
شابک : 978-6227585889
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

«پی. دی. جیمز» از نویسندگان برجسته در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب خون خواب را ریخته اند اثر پی دی جیمز

یکی از شمایل‌های داستان‌نویسی جنایی، در عصری که بیش از هر زمان دیگری، اقبال عمومی، به خاصه در فرهنگ انگلوساکسون، به‌سوی داستان‌های جنایی، پلیسی و معمایی بود، داستان‌هایی خلق کرد که با توصیفات بی‌نظیر از محیط، اشیاء و آدم‌ها، شخصیت‌هایی درگیر اضطراب مدام و گرفتار میان رویا و واقعیت، به بخش بزرگ و انکارناپذیری از خاطره‌ی جمعی دوستداران این ژانر محبوب، شکل داد. «پی. دی. جیمز» که با ترکیب بی‌نظیر مشاهده، استنتاج و گفت‌وگو، مرزهای رمان جنایی را به سرحدات دیگری رساند، در داستان‌های کوتاهش فرم دیگری از جنایی‌نویسی را ابداع کرد. داستان‌های کوتاه جیمز، اشیاء گونه‌گون را در مقام آلات قتاله‌ای ظریف و هوشمند در دل اتمسفر زیستی شخصیت‌هایش وارد کرده و نشان می‌دهد که چه‌طور ساده‌ترین و بی‌خطرترین‌هایشان می‌توانند قتلی عجیب، زیبا، هراس‌انگیز و البته غیرقابل پیش‌بینی را موجب شوند. کتاب «خون خواب را ریخته‌اند» با زنان و مردان پرشور و پیچیده‌اش، صحنه‌آرایی شورانگیز و البته منظری که معاصربودن نویسنده را به خوبی به رخ می‌کشد، داستان به داستان، شیوه‌ی تازه‌ای از نمایش جنایت و مواجهه با آن را نشانمان می‌دهد. شش داستان جنایی این کتاب، هم به درستی جنبه‌های روانکاوانه‌ی قدرتمندی دارند و هم به سبک زندگی، طبقات اجتماعی و بیشتر از همه، سیاست در معنای یک کلیت دامن‌گستر و به‌شدت تأثیرگذار در روند وقایع زندگی آدم‌ها نظر دارند. با این‌همه این بخش از داستان «یویو» که راوی از «هنری جیمز» نقل می‌کند، ریشه‌ی رازهای جنایت و شرارت و نسبت آدم‌‎ها با عشق و نفرت را نشانمان می‌دهد: «هیچ‌وقت نمی‌توانی درباره‌ی قلب انسان‌ها حکمی قطعی صادر کنی.»

کتاب «خون خواب را ریخته اند» مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته «پی. دی. جیمز» است که اولین بار در سال 2017 انتشار یافت. داستان های منتخب در این مجموعه به کاوش در گونه هایی مختلف از یک تم می پردازند: نگاه دوباره به رویدادهای خشونت آمیز گذشته. در داستان «یویو»، یک یویو که مردی سالخورده در زمان کودکی اش با آن بازی می کرد، باعث برانگیخته شدن خاطراتی در مورد یک قتل می شود. در داستان «قتل بابانوئل»، خاطرات نویسنده ای به نام «چارلز میکلدور» در مورد یک پرونده قتل مربوط به سال ها پیش، با خاطرات کارآگاهی مسن به نام «جان پاتینگر» در هم می آمیزد. در داستان «قربانی»، همسر نخست شاهزاده «ایلسا مانچلی» که قبل از ازدواج با خانواده سلطنتی، ستاره سینما و تلویزیون بود، به خاطر بی وفایی های همسرش به فکر انتقام می افتد.

کتاب خون خواب را ریخته اند

پی دی جیمز
فیلیس دوروتی جیمز، زاده ی 3 آگوست 1920 و درگذشته ی 27 نوامبر 2014، نویسنده ی انگلیسی بود.جیمز در آکسفورد به دنیا آمد و به خاطر شرایط مالی بد خانواده و مخالفت پدر مجبور شد در شانزده سالگی مدرسه را رها کند و به کار مشغول شود. او در سال 1941 ازدواج کرد و صاحب دو بچه شد.جیمز از سال 1949 تا 1968 برای بیمارستانی در لندن کار کرد و نویسندگی را در اواسط دهه ی 1950 آغاز نمود. او اولین رمان خود را در سال 1962 به انتشار رساند.
نکوداشت های کتاب خون خواب را ریخته اند
From the late doyenne of the English mystery.
اثری از بانوی بزرگ فقید در قلمرو داستان های معمایی انگلیسی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A thrilling and entertaining read.
اثری مهیج و سرگرم کننده.
Penguin Random House Penguin Random House

Surprising, sardonic and darkly humorous.
غافلگیرکننده، کنایه آمیز و با طنزی تاریک.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب خون خواب را ریخته اند (لذت متن)
قتل موفقیت آمیز به این وابسته است که چقدر قربانی ات را می شناسی.

مجرد، تنها، غیراجتماعی؛ چرا باید توقع داشته باشم نوشته هایم، موفقیت آمیزتر از زندگی ام باشند؟

جوانترها به ندرت دروغ های مجاب کننده می گویند. آن ها هنوز زمان کافی نداشته اند تا مثل بقیه ما تمرین کنند.