کتاب درسو اوزالا

Dersu Uzala
کد کتاب : 90027
مترجم :
شابک : 978-6227720143
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1923
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب درسو اوزالا اثر ولادیمیر آرسنیف

کتاب درسو اوزالا اثر ولادیمیر آرسنی‌یف ترجمه‌ی مهدی غبرائی است. درسو اوزالا، اولین‌بار در سال 1362 توسط نشر نیلوفر به چاپ رسید. آکیرا کوروساوا، کارگردان مشهور ژاپنی، فیلمی با اقتباس از این اثر به یادماندنی ساخت.

کاپیتان (سروان) آرسنی‌یف در سال‌های 1902 تا 1907 از طرف دولت مرکزی تزاری آن زمان روسیه مأمور می‌شود برای کشف و نقشه‌برداری دورترین قسمت سیبری، یعنی شبه جزیره کامچاتکا و اوسوری (که چون گوشواره‌ای از گوش سرزمین پهناور روسیه در بالای کره شمالی و قسمت کوچکی از چین آویخته) همراه عده‌ای تحت فرمان به آن نواحی عزیمت کند و در طول همین سفرهاست که با درسو اوزالا، مردی از طایفه گلد، از اقوام بدوی پراکنده در آن ناحیه روبه‌رو می‌شود و نوعی رابطه مرید و مرادی با او پیدا می‌کند و درس‌های بسیاری در زندگی از او می‌آموزد…

منبع: سایت نشر نیلوفر

کتاب درسو اوزالا

ولادیمیر آرسنیف
ولادیمیر آرسنیف (1872 - 1930) گردشگر، جغرافی‌دان، نویسنده و نظامی اهل امپراتوری روسیه بود. وی جستجوگر خاور دور بود که سفرهای خود را در سری کتاب‌هایش_ "По Уссурийскому Краю" و "Дерсу Узала" _ نقل کرده‌است. سفرهایی نظامی به اوسوری که عمدتاً با همراهی و راهنمایی یک شکارچی بومی به نام درسو اوزالا از سال ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۷ انجام شده بودند.