کتاب نمادگرایی قومی و ملی گرایی

Ethno-Symbolism and Nationalism
رویکرد فرهنگی
کد کتاب : 90279
مترجم :
شابک : 978-6008284802
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 234
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب نمادگرایی قومی و ملی گرایی اثر آنتونی دی اسمیت

آنتونی دی. اسمیت، استاد بازنشسته ملی‌گرایی و قومیت در مدرسه اقتصاد لندن است و یکی از بنیان‌گذاران حوزه بین‌رشته‌ای مطالعات ناسیونالیسم محسوب می‌شود. آنتونی اسمیت رویکردی به مطالعه ملت‌ها و ناسیونالیسم به نام نمادگرایی قومی ارائه کرده است که به ماهیت اقوام و ملل و لزوم توجه به ابعاد نمادین آنها مربوط می‌شود.

کتاب «نمادگرایی قومی و ملی گرایی» بیانی مختصر از رویکرد قومی نمادین به مطالعه ملل و ناسیونالیسم ارائه می دهد و در عین حال بیانیه ای کلی از سهم آنتونی اسمیت در این رویکرد و کاربرد آن در مسائل محوری ملل و ناسیونالیسم را در بر می گیرد.

این کتاب:
پیشینه نظری ظهور نمادگرایی قومی را در یک استدلال پایدار و سیستماتیک بیان می کند.
تحلیل خود را از شکل گیری ملت ها، تداوم و تغییر آنها و نقش ملی گرایی توضیح می دهد
نشان می دهد که یک رویکرد قومی نمادین مکمل و اصلاح کننده مهمی برای ارتدوکس های فکری گذشته و حال در این زمینه است و به انتقادات نظری اصلی وارد شده به رویکرد قومی نمادین می پردازد.

این کتاب با جمع‌آوری و توسعه رزومه‌های کوتاه قبلی از رویکرد آنتونی اسمیت، خلاصه‌ای از جنبه‌های نظری کار او در این زمینه از سال ۱۹۸۶ را نشان می‌دهد. برای دانشجویان و همه کسانی که به موضوعاتی که با مطالعه قومیت، ملت‌ها و ناسیونالیسم مواجه میشوند، مفید خواهد بود.

کتاب نمادگرایی قومی و ملی گرایی

آنتونی دی اسمیت
آنتونی دیوید استفان اسمیت (23 سپتامبر 1939 - 19 ژوئیه 2016) یک جامعه شناس تاریخی انگلیسی بود که در هنگام مرگ، استاد امریت ملی گرایی و قومیت در دانشکده اقتصاد لندن بود. وی یکی از بنیانگذاران حوزه بین رشته ای مطالعات ملی گرایی به حساب می آید.اسمیت اولین درجه خود را در رشته کلاسیک و فلسفه در دانشگاه آکسفورد و کارشناسی ارشد و دکترای جامعه شناسی در دانشکده اقتصاد لندن گرفت. وی اولین رئیس انجمن مطالعات قومیت و ملی گرایی بود.
دسته بندی های کتاب نمادگرایی قومی و ملی گرایی