کتاب عشق، ویژگی جنسی، مادرسالاری و جنسیت

Love, Sexuality and Matriarchy: About Gender
کد کتاب : 90289
مترجم :
شابک : 978-6007293652
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عشق، ویژگی جنسی، مادرسالاری و جنسیت اثر اریک فروم


اریک فروم، یکی از پرخواننده ترین روانکاوان جهان، متفکری پیشگام در رابطه با جنس و جنسیت بود، مسائلی که در سال های اخیر تأثیر عمیقی بر روانشناسی داشته است. او معتقد بود که وضعیت جنگی بین دو جنس وجود داشته است. حدود شش هزار سال - یک "جنگ چریکی" که به دنبال پیروزی مردان بر زنان و سازماندهی مجدد جامعه بر اساس سلطه مردان، زنان را به مالکیت مردان تبدیل کرد. فروم گفت در طلوع تاریخ، ما هرگز روانشناسی زن و مرد را درک نخواهیم کرد."
عشق، ویژگی جنسی، مادرسالاری و جنسیت مهم‌ترین مشارکت‌های او در مورد روابط مشکل‌ساز بین زن و مرد، که برخی از آنها قبلا به زبان انگلیسی در دسترس نبوده‌اند، برای اولین بار گرد هم آمده‌اند. آنها فروم را به‌عنوان پیشگام بسیاری از روابط امروزی نشان می‌دهند. ایده های چالش برانگیز درباره جنسیت.
این کتاب گردآوری سخنرانی ها و نوشته های روانکاو مشهور در مورد روابط مشکل ساز بین زن و مرد است.
اریش فروم روان‌کاو، جامعه‌شناس آمریکایی-آلمانی‌تبار، روان‌شناس اجتماعی بلندآوازهٔ مکتب فرانکفورت و همچنین یک سوسیال دموکرات و از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی است. او در آثارش کوشید تا ارتباط متقابل روان‌شناسی و جامعه را شرح دهد و معتقد بود که با به‌کار بستن اصول روانکاوی، به عنوان علاج مشکلات و بیماری‌های فرهنگی بشر، راهی به سوی تحقّق یک «جامعهٔ معقول» و متعادل از لحاظ روانی خواهد یافت.

کتاب عشق، ویژگی جنسی، مادرسالاری و جنسیت

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...