کتاب فقط دربارهٔ موسیقی

Absolutely on Music: Conversations with Seiji Ozawa
هاروکی کوراکامی در گفتگو با سیجی اوزاوا
کد کتاب : 90968
مترجم :
شابک : 978-9648772982
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فقط دربارهٔ موسیقی اثر سیجی اوزاوا


این گفتگوی بلند موراکامی با اوزاوا مملو است از ملاحظات و ظرایفی که یک موزیسین حرفه‌ای باید در کارش لحاظ کند، اما در کتابی تخصصی نمی‌یابد و امکان آزمودن عملی آن حداقل در این سطح نیز، برای همگان مهیّا نیست. آن‌چه در این نشست‌ها گفته می‌شود، نه تنها متریالی کاربردی است که می‌تواند مورد استفاده‌ی اجراکنندگان موسیقی قرار بگیرد و صحت کیفیت اجرای‌شان را ارتقاء ببخشد، که نورافکندن بر زوایایی پنهان از شاهکارهای تاریخ موسیقی است که برای مخاطبان جدّی، آگاهی گسترده‌تر و ژرف‌تر و در نتیجه، حظّی دوچندان به ارمغان خواهد آورد.
در یک سوی این میز کوتاه ژاپنی، موسیقیدانی سال‌مند نشسته که از معدود رهبرانی است که اقبال شاگردی دو رهبر افسانه‌ای، هربرت فون کارایان و لئونارد برنستاین و در نتیجه، درک عمیق و بی‌واسطه‌ی دو مکتب و رویکرد اجرایی مهم تاریخ موسیقی را یافته، و در سوی دیگر، ادیبی نشسته که در داستان‌هایش بارقه‌هایی از انس و دل‌بستگی‌اش به موسیقی هویداست، اما این‌جا، به یک‌باره، در قامت موسیقی‌شناسی دقیق و آگاه، رخ می‌نمایاند.

کتاب فقط دربارهٔ موسیقی

سیجی اوزاوا
سیجی اوزاوا (小澤 征爾، اوزاوا سیجی، زادهٔ ۱ سپتامبر ۱۹۳۵) رهبر ارکستر ژاپنی است که به خاطر حمایت از آهنگسازان مدرن و همکاری با سمفونی سانفرانسیسکو، ارکستر سمفونیک تورنتو، اپرای دولتی وین و ارکستر سمفونیک بوستون شناخته شده است. جایی که او به مدت 29 سال به عنوان مدیر موسیقی خدمت کرد. او برنده جوایز بین المللی متعددی است.