کتاب پرورش هوش

Intelligence and How to Get It
نقش مدارس و فرهنگ
کد کتاب : 91197
مترجم :
شابک : 978-6003860155
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پرورش هوش اثر ریچارد ای نیسبت

کتاب حاضر در پی پاسخ‌گویی به یک سوال بسیار مهم است: آیا هوش قابل تغییر است؟ آیا می‌توان با برنامه‌های آموزشی و مداخله‌ای هوش کودکان را افزایش داد؟ تلاش‌ها و اقدامات زیادی در جهت پاسخ‌گویی به این سوال انجام شده است و طبق نظر مولف، پیام اساسی این کتاب در یک جمله خلاصه می‌شود: محیط توانایی آن را دارد که روی توان بالقوه‌ی هوش تأثیر بگذارد و به‌ویژه مدارس و فرهنگ در این تأثیر نقش کلیدی دارند.
شواهد پژوهشی اثربخش و معتبر زیادی در مورد احتمال افزایش واقعی هوش افراد، گروه‌ها و اجتماع وجود دارد که در این کتاب به‌طور مشروح ارائه شده است. والدین، مربیان و سیاست‌گذاران آموزشی می‌توانند از این کتاب بهره‌ی زیادی ببرند.

کتاب پرورش هوش

ریچارد ای نیسبت
ریچارد ای نیسبت (Richard Eugene Nisbett) (متولد 1 ژوئن 1941) روانشناس و نویسنده اجتماعی آمریکایی است. او استاد برجسته روانشناسی اجتماعی تئودور ام. نیوکامب و مدیر مشترک برنامه فرهنگ و شناخت در دانشگاه میشیگان در آن آربر است. علایق تحقیقاتی نیسبت در شناخت اجتماعی، فرهنگ، طبقه اجتماعی و پیری است. وی دکترای خود را از دانشگاه کلمبیا، جایی که مشاور او استنلی شاختر بود، که از دیگر دانشجویان آن زمان لی راس و جودیت رودین بودند،دریافت کرد.