کتاب افکار مالیخولیایی در ما

Varieties of Melancholy
کد کتاب : 91751
مترجم :
شابک : 978-6225753242
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

مالیخولیا را ستایش کردن
Varieties of Melancholy
کد کتاب : 127404
مترجم : فرشید شعبانی
شابک : 978-6227255027
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب افکار مالیخولیایی در ما اثر آلن دوباتن

این کتابی است که نادیده گرفته‌شده‌ترین اما ارزشمندترین احساسی را که می‌توانیم تجربه کنیم، تجلیل می‌کند: مالیخولیا. مالیخولیا افسردگی، خشم یا تلخی نیست. این کتاب پاسخی عاقلانه و مهربانانه به دشواری های زنده بودن است. مالیخولیا رازی است که به خوبی حفظ شده است. جشن گرفته نمی شود یا توصیه نمی شود. در عصری پر از رقابت، پر سر و صدا و دیوانه‌وار، نسبتا ناشناخته باقی می‌ماند.
این کتاب با دقت طیف وسیعی از اشکال قابل تشخیص مالیخولیا را جمع‌آوری و تفسیر می‌کند و باعث می‌شود که ما کمتر در برابر احساسات گرانبها و در عین حال گریزان مان سردرگم شویم. این کتاب با ارائه تصویری غنی و متنوع از مالیخولیا و طیف عواطف آن، خواننده را به سمت بینش عمیق‌تر، پذیرش واقعی‌تر و شفقت صادقانه‌تر برای خود سوق می‌دهد.

این کتاب یک کاوش عمیق از یک احساس پیچیده از دریچه هنر، معماری، ادبیات و فلسفه. به شما کمک میکند حالات مالیخولیایی خود را تفسیر کنید و بپذیرید. از طریق مراقبه در مورد مالیخولیا، خودآگاهی را افزایش دهید.
35 نوع مالیخولیا را بررسی می کند که شامل: قرار ملاقات و مالیخولیا، تنهایی و مالیخولیا، نوجوانی و مالیخولیا، و سیاست و مالیخولیا است.

کتاب افکار مالیخولیایی در ما

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
نکوداشت های کتاب افکار مالیخولیایی در ما
An amazing self help book ...
کتابی شگفت انگیز برای کمک به خود ...
NetGalley review

A insightful guide into the melancholic state of mind. It details the various types of melancholy as well as the different states of mind. It was such an interesting read and look into melancholy. Filled with artwork, photos, and explanations, and just a really great consoling guide.
راهنمای بصیرتی برای وضعیت مالیخولیایی ذهن. انواع مختلف مالیخولیا و همچنین حالات مختلف ذهن را شرح می دهد. خواندن و نگاه به غم و اندوه بسیار جالب بود. پر از آثار هنری، عکس ها و توضیحات، و یک راهنمای دلگرم کننده واقعا عالی.
NetGalley review

قسمت هایی از کتاب افکار مالیخولیایی در ما (لذت متن)
برای سروکله زدن با اندوه ناگزیری که جزئی از انسان بودن است، راه های بسیار زیادی وجود دارد: می توانیم خشمگین و ناامید شویم، فریاد بزنیم، ناله و فغان سر دهیم یا شاید هم اخم وتخم، بداخلاقی و گریه و زاری کنیم. اما برای رویارویی با نفرین تیره روزی و ناکامل بودنی که ما را در خود گرفتار کرده است، شاید بهترین راه این باشد که به احساسی تکیه کنیم که در دنیای پرجنب وجوش و دیوانه ی مدرن به ندرت درباره اش بحث شده است: سودازدگی. با توجه به اینکه چالش هایی که با آن ها روبه رو هستیم بسیار زیاد هستند، هدفمان نباید این باشد که همواره شاد باشیم، بلکه هدف باید مهارت پیدا کردن در روش های هوشمندانه و ثمربخش سازگاری با اندوه ملایم باشد. روش های مختلفی برای رنج کشیدن وجود دارد و سودازدگی، در میان تمام این روش های خوب و بد، ابزار مطلوبی است برای رویارویی با چالش های زنده بودن و از این جنبه قابل ستایش است. بد نیست از همین اول کار مشخص کنیم سودازدگی چه چیز نیست. سودازده بودن به این معنا نیست که آدم تلخی باشیم. فرد سودازده فاقد آن خوش بینی پنهان آدم های تلخ است و بنابراین نیاز ندارد به ناامیدی ها با غرغر و خشم واکنش نشان دهد. سودازده ها، از همان دوران کودکی، درک کرده اند زندگی آمیخته با درد و رنج خواهد بود و این دیدگاه ساختار جهان بینی شان را شکل داده است. البته که از رنج و سختی لذت نمی برند اما نمی توانند شهامت به خرج دهند و باور کنند که قرار بوده جهان طور دیگری باشد.