کتاب مسافر، برج، کرم

The Traveler, the Tower, and the Worm
سه استعاره درباره خواندن
کد کتاب : 91873
مترجم :
شابک : 978-6225734173
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مسافر، برج، کرم اثر آلبرتو منگوئل

کتاب "مسافر، برج، کرم" ("The Traveler, the Tower, and the Worm") نوشته آلبرتو منگوئل یکی از آثار فلسفی و تأمل‌برانگیز این نویسنده است که در آن به بررسی مفاهیم مختلف مرتبط با کتاب‌ها، مطالعه و فرهنگ پرداخته است. در این کتاب، منگوئل سه عنصر اصلی را مطرح می‌کند: مسافر (که نمایانگر خواننده است)، برج (که نمایانگر دانش و کتابخانه است) و کرم (که نمایانگر فرسایش، فراموشی و زوال است). از طریق این سه مفهوم، وی به بررسی رابطه بین خواننده، متن و زمان می‌پردازد. "مسافر"، یعنی خواننده، به دنبال دانش و فهم است و در این جستجو، به "برج" یا کتابخانه مراجعه می‌کند. کتابخانه به عنوان محل ذخیره دانش و تجربیات گذشته، مکانی است که خواننده می‌تواند با آن به گذشته پیوند بزند و از تجربیات آن بهره‌برداری کند. ولی "کرم"، نماد فرسایش و فراموشی است، یادآور این حقیقت که هیچ چیز ابدی نیست و حتی دانش و تجربیاتی که در کتاب‌ها ذخیره شده‌اند نیز ممکن است با گذر زمان فراموش شوند یا از بین بروند.
منگوئل با استفاده از این مفاهیم و نمادها، به بررسی عمیقی در مورد نقش کتاب‌ها، مطالعه و فرهنگ در زندگی انسان‌ها می‌پردازد. وی به تأمل در مفهوم حافظه، فرهنگ و تاریخ می‌پردازد و اینکه چگونه انسان‌ها می‌توانند از طریق مطالعه به گذشته پیوند بزنند و از تجربیات گذشته بهره‌برداری کنند. کتاب "مسافر، برج، کرم" نه تنها یک تأمل فلسفی در مورد مطالعه و کتاب‌ها است، بلکه یک اثر هنری است که به زبانی شیرین و جذاب، خواننده را به سفری به دنیای دانش، تاریخ و فرهنگ دعوت می‌کند. منگوئل با دانش و فهم عمیق خود، موضوعات پیچیده و عمیقی را با زبانی ساده و جذاب به خواننده ارائه می‌دهد و او را به تأمل در مورد نقش و اهمیت کتاب‌ها و مطالعه در زندگی انسان‌ها دعوت می‌کند.

کتاب مسافر، برج، کرم

آلبرتو منگوئل
آلبرتو منگوئل (Alberto Manguel) یکی از نویسندگان و منتقدان ادبی برجستهٔ زمان ما است که به دلیل عشق و ارادت خود به کتاب‌ها و کتابخوانی شهرت جهانی یافته است. وی در سال 1948 در بوئنوس آیرس، آرژانتین به دنیا آمد و در طول زندگی‌اش در کشورهای مختلفی زندگی کرده است. منگوئل با توجه به پس‌زمینه‌ی فرهنگی و تاریخی خود، در اثار خود به بررسی موضوعاتی چون حافظه، زبان، تاریخ و ادبیات پرداخته و این موضوعات را از طریق چشم‌انداز شخصی خود بررسی کرده است. وی به دلیل آثاری چون "A History ...
نکوداشت های کتاب مسافر، برج، کرم
Alberto Manguel's] imagination is supple and generous, and his work is full of surprises.
تخیل آلبرتو منگوئل انعطاف پذیر و سخاوتمندانه است و کار او پر از شگفتی است.
Washington Post Washington Post

The area which Alberto Manguel has mapped for himself is that of the eros of reading.
منطقه ای که آلبرتو منگوئل برای خود ترسیم کرده است، منطقه اروس خواندن است.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب مسافر، برج، کرم (لذت متن)