کتاب چیستی سرشت انسان

Bodies and Souls, or Spirited Bodies?
نگاهی از منظر علم، فلسفه و الهیات مسیحی
کد کتاب : 91911
مترجم :

شابک : 978-6006730035
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 207
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1906
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب چیستی سرشت انسان اثر نانسی مورفی

این کتاب مروری بر دیدگاه‌های مختلف در مورد ماهیت انسان و انعکاس نظریات فلاسفه، دانشمندان علوم تجربی و محتویات کتاب مقدس مسیحیان در این زمینه است.
در این اثر نخست دیدگاه‌های الهیات مسیحی درباره سرشت انسان با توجه به نظریه تثلیث و اصلاحات دینی صورت گرفته در آیین مسیحیت پس از قرون وسطی بیان شده و سپس دیدگاه فلاسفه یونان مانند افلاطون، ارسطو، آگوستین و فلاسفه پس از رنسانس در این زمینه منعکس گردیده است.
آنگاه نگارنده از منظری پزشکی و علم عصب‌شناسی به بررسی ماهیت انسان پرداخته و از دیدگاهی زیست‌شناختی، فیزیکی و علم مدرن امروزی تفسیری از سرشت انسان ارایه گردیده است.
در همین زمینه نویسنده به خود مختاری انسان، وجه تمایز او با خداوند، افعال انسانی، اخلاق او، هویت شخصی و روانشناختی وی و همچنین هویت دینی او اشاره کرده و تفاسیر مختلف در این زمینه را با هم مقایسه و مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

کتاب چیستی سرشت انسان

نانسی مورفی
نانسی مورفی (زاده ۱۲ ژوئن ۱۹۵۱) فیلسوف و الهی‌دان آمریکایی است که استاد فلسفه مسیحی در حوزه علمیه فولر، پاسادنا، کالیفرنیا است. او مدرک B.A. از دانشگاه کریتون (فلسفه و روانشناسی) در سال 1973، دکتری. از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (فلسفه علم) در سال 1980، و Th.D. از اتحادیه تحصیلات تکمیلی الهیات (الهیات) در سال 1987 گرفته است.