کتاب فلسفه اسپینوزا : بیان فرایندهای ناپیدای استدلال او

The Philosophy of Spinoza
کد کتاب : 91927
مترجم :
شابک : 978-6229852316
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 438
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1934
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه اسپینوزا : بیان فرایندهای ناپیدای استدلال او اثر هری اوسترین ولفسن

ولفسن در کتاب فلسفه اسپینوزا، که در واقع شرح کتاب اخلاق اسپینوزا است، با به کارگیری روش نقد تاریخی، مفاهیم مهم، و چالش برانگیز فلسفه اسپینوزا، و البته فلسفه قرون وسطا، را توضیح می دهد و با برگرداندن آن مفاهیم به خاستگاه اصلی خود، تاثیر متفکران یونانی، مسیحی، و اسلامی را بر اسپینوزا نشان می دهد.
این کتاب نه تنها به فهم اندیشه فلسفی قرون وسطا به زبان های لاتین، عربی و عبری نوشته می شد و به تعبیر خود او آن آثار فلسفی در واقع فلسفه واحدی بودند که به زبان های گوناگون بیان می شد.
این کتاب را می توان مستقل از اسپینوزا، به عنوان مطالعه ای درباره ی طرح و بسط پاره ای مسائل بنیادی در تاریخ فلسفه، یا درک پاره ای مطالب خاص در تعالیم نویسندگانی که مورد بحث قرار می گیرند ونیز فهم پاره ای متون مهم در نوشته های آن ها مطالعه کرد.
پژوهشگرانی که می خواهند مطالبی درباره نسبت اسپینوزا با دیگر فیلسوفان بدانند، در این کتاب انبوهی از مطالب جدیدی که تصورش را هم نمی کردند خواهند یافت.

کتاب فلسفه اسپینوزا : بیان فرایندهای ناپیدای استدلال او

هری اوسترین ولفسن
هری اوسترینولفسون (زاده ۲ نوامبر ۱۸۸۷ – درگذشته ۱۹ سپتامبر ۱۹۷۴) محقق، فیلسوف و مورخ دانشگاه هاروارد و اولین رئیس مرکز مطالعات یهودیت در ایالات متحده بود. او بیشتر به دلیل کار مهم خود در مورد فیلسوف یهودی فیلون شناخته می شود، اما او همچنین آثار متعدد دیگری در مورد کرسکاس، میمونیدس، اوروس، اسپینوزا، کلام، پدران کلیسا و مبانی دین غربی تألیف کرد. بنابراین بزرگترین سهم او ممکن است در فروپاشی تمام موانع تصنعی باشد که مطالعه فلسفه مسیحی را از فلسفه اسلامی و فلسفه یهود جدا کرده است (Twersky 19...
دسته بندی های کتاب فلسفه اسپینوزا : بیان فرایندهای ناپیدای استدلال او