کتاب زندگی در شب

Live by night
کد کتاب : 9217
مترجم :
شابک : 9782000423768
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 552
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی ادگار سال 2013

برنده ی جایزه ی کتاب فلوریدا سال 2013

معرفی کتاب زندگی در شب اثر دنیس لیهان

"زندگی در شب" داستان حماسی و پرفروش نویسنده ی نیویورک تایمز ، "دنیس لیهان" است که درباره دهه ی بیست میلادی و ممنوعیت تولید و فروش مشروبات الکلی در آمریکا می باشد. در این میان شاهد ظهور مردی هستیم که از دله دزدی در بوستون به یکی از موفق ترین قاچاق فروش های جنوب آمریکا تبدیل می شود.

"جو کولین" ، پسر کوچک یک کاپیتان برجسته ی پلیس بوستون ، مدت هاست که به تربیت سخت گیرانه و صحیح خود پشت کرده و از غنائم ، هیجانات و بدنامی مشهور بودن در قانون شکنی لذت می برد. اما زندگی در منطقه ی تاریک اجتماع هزینه ی سنگینی دارد و در اکثر موارد یک سرنوشت برای مردانی مثل "جو" محتمل به نظر می رسد: مرگ زودرس. تا آن روز ، او و دوستانش مصمم هستند که زندگی را تا سر حد آن ادامه دهند.

"جو" سفری سرگیجه آور را در نردبان جنایات سازمان یافته آغاز می کند که او را از درخشش لحظه ای دوران جاز بوستون به لرزش نفسانی محله ی لاتین تامپا و به خیابان های پر سر و صدای کوبا می برد. "زندگی در شب" یک حماسه ی پرجاذبه است که دارای گروه های مختلفی از دوستان وفادار و دشمنان بی عاطفه ، قاچاق فروشان سرسخت، زنان شنیع ، مژده دهندگان کتاب مقدس و مردمان بی رحم است ، و همه برای بقا می جنگند و به دنبال سهم خود از رویای آمریکایی هستند. "زندگی در شب" هم یک داستان عاشقانه ی دلرباست و هم یک حماسه ی جذاب انتقام جویی؛ این اثر یک سفر طلسم شده است که دوره ای در گذشته را که در آن گناه دلیل جشن و رذیلت یک فضیلت ملی بود ، به طور کامل زنده می کند.

کتاب زندگی در شب

دنیس لیهان
دنیس لهان (انگلیسی: Dennis Lehane؛ زادهٔ ۴ اوت ۱۹۶۵) نویسنده ی داستان های معمایی و جنایی اهل ایالات متحده آمریکا است.رمان‌های او همیشه مورد توجه فیلم‌سازان مطرح هالیوود بوده و تا به امروز نیز چندین فیلم مهم و بزرگ با اقتباس از آثار او ساخته ‌شده‌اند که خود در برخی از آن‌ها به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس همکاری داشته است. از معروف‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده از آثار او می‌توان به این‌ها اشاره کرد: فیلم رودخانه‌ی مرموز که از روی رمانی ب...
نکوداشت های کتاب زندگی در شب
Lehane’s novel carves its own unique place in the Prohibition landscape. . . . This is an utterly magnetic novel on every level, a reimagining of the great themes of popular fiction―crime, family, passion, betrayal―set against an exquisitely rendered historical backdrop.
رمان لیهان جایگاه منحصر به فرد خود را در چشم انداز مساله ی ممنوعیت حک می کند. . . . این یک رمان کاملا رباینده در تمام سطوح است ، تصوری دوباره از مضامین بزرگ داستان های عامه پسند نظیر جنایت ، خانواده ، شور و خیانت که به زیبایی در پس زمینه تاریخی ارائه شده.
Booklist Booklist

Masterful. . . . Lehane has created a mature, quintessentially American story that will appeal to readers of literary and crime fiction alike.
اثری استادانه . . . لیهان داستانی کاملا پخته و آمریکایی خلق کرده است که خوانندگان داستان های ادبی و جنایی را به یک اندازه جذاب خواهد کرد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

LIVE BY NIGHT transcends the familiar and assumes an unimpeachable reality of its own. . . . [A] meticulously crafted portrait of our violent national past.
زندگی در شب فراتر از چیزهای شناخته شده است و یک واقعیت تصور ناپذیر را برای خود فرض می کند. . . . تصویری دقیق از گذشته ملی خشونت آمیز ما.
Washington Post Book World Washington Post Book World

قسمت هایی از کتاب زندگی در شب (لذت متن)
جو تمام مسیر را به دختر فکر کرده بود، این که دستانش خشک، تمیز، نرم، بسیار کوچک و در ناحیه ی کف صورتی رنگ بود، رگ های مچ دستانش بنفش فام بود و خال سیاهی تنها پشت گوش راستش خودنمایی می کرد. برادران بارتلو در خیابان دورچستر بالای دو مغازه ی قصابی و کفاشی زندگی می کردند. صاحبان این دو مغازه با دو خواهر ازدواج کرده و باجناغ بودند، اما مقدار نفرتشان از یکدیگر تنها اندکی کمتر از نفرتی بود که از زن هایشان داشتند. با این حال، این قضیه هیچ لطمه ای به اداره کردن میخانه ای که در فضای مسطح و بزرگ زیرزمین مشترک دکان هایشان به راه انداخته بودند نمی زد. هر شب مردم نه تنها از شانزده ناحیه ی خیابان دورچستر که حتی از نواحی خیلی دوری مثل نورث شور به این مکان می آمدند تا بهترین مشروب وارداتی از مونترال را بنوشند و به آواز خواننده ی زن سیاه پوستی به نام دلیله دلوت گوش کنند که آهنگ های سوزناک و غمگین می خواند، آن هم در مکانی که اهالی اسم « بند کفش » را رویش گذاشته بودند. این اسم صاحب کله طاس میخانه را که عمری را در این محل سر کرده و همه ی موهایش را در آن ریخته بود در حد جنون عصبانی می کرد. برادران بارتلو تقریبا هر شب در میخانه ی بند کفش پلاس بودند، که البته تا این جای کار ایرادی نداشت. اما قضیه از آن جا از نظر جو احمقانه و ابلهانه می شد که آن ها آخر شب برای رفتن به خانه برخلاف بقیه مسیر چند پله تا رسیدن به طبقه ی بالا را طی می کردند. تنها یک تک ناگهانی و سر زدن غافل گیرانه ی ساده توسط چند پلیس شریف یا کارآگاه کاربلد اگرچه شاید به نظر غیرمحتمل و بعید بیاید برای گیر انداختن آن ها کافی بود. و این برای آن ها مثل آب خوردن بود که در آپارتمان دیون و پائولو را با یک تک پا باز کنند و آن همه پول نقد و اسلحه و جواهرات را یک جا در خانه ی دو آدمی کشف کنند که یکی در بقالی شاگرد بود و دیگری در کارخانه ی نساجی کار می کرد و با کمال احترام برای بقال ها و نساج ها اگر صد برابر عمرشان کار کرده و اندوخته بودند صاحب چنین ثروتی نمی شدند.