کتاب خودشناسی کاربردی

Who Am I?
درباره زندگی عاطفی ، شغلی ، روابط با دیگران ، غم و اندوه
کد کتاب : 92348
مترجم :
شابک : 978-6225753167
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خودشناسی کاربردی اثر آلن دوباتن

کتاب خودشناسی کاربردی دربارهٔ زندگی عاطفی، شغلی، روابط با دیگران، غم و اندوه سخن می‌گوید.
نویسنده معتقد است تقریبا تمام مشکلات در این دنیا از عدم توانایی جمعی ما در توضیح صادقانه به خود و به یکدیگر نشئت می‌گیرد که واقعا چه کسی هستیم. او می‌گوید بیشتر اوقات ذهنمان درگیر این موضوع می‌شود که دیگران قرار است چگونه باشند؛ درحالی‌که موضوع مهم این است که ما و آن‌ها واقعا چگونه هستیم.
این کتاب به خواننده کمک می‌کند تصویر واقع‌گرایی نسبت به خود داشته باشد و بتواند اول خودش را بشناسد بعد برای شناخت جهان آماده شود.
هدف از انتشار مجموعه مدرسه زندگی پرورش هوش عاطفی به یاری فرهنگ است. باورمان این است که طیفی از جدی‌ترین معضلات ما نتیجه فقدان خودشناسی، همدلی و ارتباط است. فعالیت‌های ما در ده مرکز در اقصی نقاط جهان انجام می‌شود، از جمله لندن، آمستردام، سئول و ملبورن. فیلم سازی، برگزاری کلاس‌ها، ارائه خدمات درمانی و تولید سلسله‌ای از محصولات در عرصه روانشناسی از دیگر فعالیت‌های ماست. موسسه انتشاراتی مدرسه زندگی به انتشار آثاری در باب مهم‌ترین مسائل حیات فرهنگی و عاطفی معاصر می‌پردازد. مبنای انتشار عناوین، ارائه سرگرمی، آموزش، تسلی‌بخشی و دگرگونی در زندگی خوانندگان است.

کتاب خودشناسی کاربردی

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
قسمت هایی از کتاب خودشناسی کاربردی (لذت متن)
«اولین تجربهٔ ما از عشق ورزیدن و مورد عشق قرارگرفتن زمانی رخ داد که کودک بودیم. ممکن است عشق والدین گاهی عمیقا لطیف و مسحورکننده باشد، اما همین عشق می تواند به سادگی درگیر محرک های فریبنده ای نیز باشد. ما احتمالا آموخته ایم که عاشق والدینی افسرده یا بسیار زودرنج باشیم؛ شاید ما به این نتیجه رسیده ایم که عشق را با تلاش بسیار زیاد برای راضی کردن دیگری یا با ترس دائمی ترک شدن مرتبط بدانیم؛ ممکن است در معرض تبعیض قرار گرفته باشیم و شاید این گونه یاد گرفته ایم که فقط در صورتی به عشق می رسیم که فرد دیگری از آن عشق بهره نبرد؛ شاید والدینمان این برداشت را به ما منتقل کرده اند که فقط در صورتی که بچهٔ بسیار خوبی باشیم آن ها عاشق ما خواهند بود، یا این عشق تا زمانی وجود دارد که ما مطیع و وابسته باقی بمانیم و این یعنی موفقیت های مستقلانهٔ ما نشان هایی از پایان عشق والدینمان به ما است. تجربهٔ نامطلوب شما از عشق در دوران کودکی چه بوده است؟ مضامینی که شما در عشق کودکی تان تشخیص داده و شناخته اید چگونه خود را در تجربه های بزرگسالی تان از عشق نشان می دهد؟ ۲. چه ویژگی های ناسالمی در همسرتان جذاب به نظر می رسد؟ ما در بزرگسالی عاشق کسی می شویم که عشق ما را در دوران کودکی منعکس می کند. در نتیجه، احتمالا ما خودمان را کاملا غرق در همسرمان می کنیم؛ نه فقط به خاطر ویژگی های مثبتی که دارد، بلکه واقعیت تاریک تر این است که او این ظرفیت را دارد که ما از اتفاقاتی کاملا آشنا رنج بکشیم. چه ویژگی های شخصیتی ای وجود دارد که شما خود را در آن ها غرق می کنید؟ این ویژگی ها چه شباهتی به شخصیت والدینتان دارد؟ خودتان را از چه انواعی از سلامت احساسی محروم کرده اید؟»