کتاب چگونه با مشکلات رفتاری کودکم برخورد کنم؟!

Moshkelate Raftari
کد کتاب : 92447
شابک : 978-6006212104
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه با مشکلات رفتاری کودکم برخورد کنم؟! اثر زهره موسوی

کتاب حاضر از طریق پاسخ دهی به پرسش های رایج پدرها و مادرها درباره ی اختلال های رفتاری و روانی کودکان و ارائه ی 101 توصیه و راهکار طلایی در دو بخش مجزا، والدین را در تربیت بهتر فرزندان و همچنین بهره مندی از رفتاری درست و منطقی در برابر آن ها یاری می کند.

اختلال هایی همچون جویدن ناخن، مکیدن انگشت، پرخاشگری، گوشه گیری، بی اختیاری دفع و حسادت از جمله مواردی هستند که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است.

کتاب چگونه با مشکلات رفتاری کودکم برخورد کنم؟!

دسته بندی های کتاب چگونه با مشکلات رفتاری کودکم برخورد کنم؟!
قسمت هایی از کتاب چگونه با مشکلات رفتاری کودکم برخورد کنم؟! (لذت متن)
پرسش مراجع پسری دارم 8 ساله که دانش آموز کلاس دوم دبستان است. او در کلاس و مدرسه بسیار تندخو و پرخاشگر است. در محیط خانه نیز واقعا ما را آزار می دهد و اذیت می کند و به حرف هیچ کس گوش نمی دهد! رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرانه اش ما را کلافه کرده است. نمی دانم باید با او چگونه برخورد کنم؟! لطفا در این مورد مرا راهنمایی کنید. شیدا - تبریز پاسخ روان شناس خواهر گرامی! به طور اساسی رفتارهای تهاجمی و یا پرخاشگرانه، از جمله شایع ترین اختلالات رفتاری و روانی کودکان در این سنین به شمار می رود. آنچه می توان از دیدگاه روان شناسی درباره ی این مقوله گفت آن است که پرخاشگری یک کشش و یا تمایل و گرایش در فرد می باشد که به صورت هایی از جمله: زدن، ویران کردن و از بین بردن می تواند جلوه گر شود! روان پزشک معروف، «زیگموند فروید»، معتقد است که: «پرخاشگری امری غریزی و فطری بوده و انسان از هنگام تولد این نیرو را با خود به دنیا می آورد!» اینک برایتان راهکارهایی توصیه می کنم که می تواند در جهت کاهش و نیز اصلاح رفتار پرخاشگرایانه ی پسرتان مفید واقع شود. 1.به وجود آوردن سرگرمی و محیط تفریح. 2.آگاهی دادن کودک به این که رفتار او کاری زشت و غیرقابل پسند دیگران است. 3.آشنا کردن کودک نسبت به حقوق خود و دیگران. 4.از بین بردن، کاهش و رفع ناکامی ها و تعارضات درونی کودک. 5.فراهم نمودن شرایط برای رشد فکری - عقلانی و هوشی کودک. 6.ایجاد بینش درست و اصولی و آگاهی رساندن به هر آنچه کودک انجام داده و می تواند و نیز اطلاع دادن نسبت به عاقبت و سرانجام رفتاری که او در پیش گرفته است.
متن کتاب