کتاب جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت

The Variety of Values
کد کتاب : 92976
مترجم :
شابک : 978-6227758603
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت اثر سوزان ولف

سوزان ولف بیش از سی سال است که درباره ارزش های اخلاقی و غیراخلاقی و رابطه بین آنها می نویسد. این کتاب «جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت» مهم ترین مقالات ولف را در مورد موضوعات اخلاق، عشق و معنا جمع آوری می کند، از مقاله کلاسیک او "قدیس های اخلاقی" تا جدیدترین آن یعنی "اهمیت عشق".
مقالات ولف ما را در برابر تمایل رایج به طبقه‌بندی ارزش‌ها بر اساس دوگانگی که ارزش‌های شخصی، منفعت‌خواهانه یا خودخواهانه را با غیرشخصی، نوع‌دوست یا اخلاقی در تضاد قرار می‌دهد، هشدار می‌دهند. از نظر ولف، این گرایش اهمیت ارزش هایی مانند عشق، زیبایی و حقیقت را نادیده می گیرد یا تحریف می کند و اهمیت معناداری را به عنوان فرعیات از زندگی خوب نادیده می گیرد.
این مقالات به ما نشان می‌دهند که چگونه شناخت خودآگاهانه از انواع ارزش‌ها به درک جدیدی از موضوع، محتوا و محدودیت‌های اخلاقی و شیوه‌های جدید تفکر درباره شادی و رفاه منجر می‌شود.

سوزان ولف، استاد برجسته فلسفه ادنا جی کوری در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل است. کار او عمدتا بر اخلاق و روابط نزدیک آن در فلسفه ذهن، فلسفه عمل، فلسفه سیاسی و زیبایی‌شناسی متمرکز است.

کتاب جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت

سوزان ولف
سوزان رز ولف یک فیلسوف اخلاق آمریکایی که در حال حاضر استاد فلسفه ادنا جی کوری در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل است. او قبلا در دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه مریلند و دانشگاه هاروارد تدریس می کرد.
دسته بندی های کتاب جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت
قسمت هایی از کتاب جستارهایی درباره اخلاق، معنا و محبت (لذت متن)
موضوعات زیادی با اهمیت اخلاقی چشمگیر وجود دارند که در قلمرو واجب اخلاقی قرار نمی گیرند: آیا فرد باید از اضافه حقوقی که برای کریسمس می گیرد برای تأمین هزینه ی مسافرت استفاده کند یا باید آن را در راه کاهش آلام قحطی زده ها خرج کند تا غذای سه ماه خانواده ای نیازمند تأمین شود؟ آیا فرد باید چهار ساعت از هفته ی کاری شلوغش را به ورزش در باشگاه اختصاص دهد یا این چهار روز را به عنوان داوطلب ایفای نقش خواهر بزرگ تر به نوجوانان مناطق فقیرنشین شهر اختصاص دهد؟ موضوعات زیادی در قلمرو واجب قرار نمی گیرند اما در فهرست دغدغه های جزئی جای دارند. استفاده از لوازم تحریر محل کار برای مصارف شخصی یا دزدیدن یک بسته آدامس از سوپرمارکت در شرایط عادی غلط است اما این مسائل ناچیزند. فرد ممکن است پاسخ دهد که موارد اول مصداق واجب اخلاقی نیستند زیرا دلایل اخلاقی برای کمک به قحطی زدگان یا ایفای نقش خواهر بزرگ تر قابل ملاحظه اند اما قطعی نیستند. هر چه باشد، توانایی مسافرت رفتن یا حفظ برنامه ی منظم ورزش شاید برای فرد بسیار مهم باشد و بنابراین نتیجه ی ترازوی دلایل در این موارد روشن نیست. اما تشخیص کفه ی سنگین تر ترازوی دلایل بر چه مبنایی امکان پذیر خواهد بود؟ چه چیزی مشخص خواهد کرد که یک دلیل اخلاقی قوی صرفا یک دلیل قوی نیست بلکه قطعی است؟ به نظر می رسد پاسخ این سوال ها حداقل تا حدودی به انتظار یا مطالبه ی جامعه بستگی داشته باشد.