کتاب سرگذشت یک سار سفید

The Story Of A White Blackbird
کد کتاب : 92987
مترجم : محبوبه میدانی
محبوبه جرجانی
شابک : 978-6007746158
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 103
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سرگذشت یک سار سفید اثر آلفرد دو موسه

لفرد دو موسه نام کامل آلفرد لوئی چارلز دو موسه، شاعر، نمایشنامه نویس و نویسنده فرانسوی بود که در قرن نوزدهم میلادی زندگی کرد. او در تاریخ ۱۱ دسامبر ۱۸۱۰ در شهر پاریس متولد شد و در تاریخ ۲ مه ۱۸۵۷ در سن ۴۶ سالگی درگذشت.

آلفرد دو موسه یکی از نویسندگان معتبر دورهٔ رومانتیسم در ادبیات فرانسه بود. او به خاطر شعرهای عاشقانه و اثرهای نمایشی خود شناخته می‌شود. او از جوانی در میدان ادبیات شهیر فرانسه به نام "سن سوپلایس"فعالیت می‌کرد و با نویسندگان معروفی مانند ویکتور هوگو و تئوفیل گوتیه دوستی نزدیکی داشت.

آثار معروف آلفرد دو موسه شامل نمایشنامه‌هایی مانند "لورانسیو" (Lorenzaccio) و "آندره دل سارتو" (André del Sarto) می‌شوند. همچنین او شعرهای عاشقانه و معروفی نیز نوشت، از جمله "آپولو و دافنه" (Apollo et Daphné) و "ساقی" (Le Buvard).

آلفرد دو موسه زندگی شخصی پرتنش و دشواری داشت و با مشکلات مختلفی از جمله اعتیاد به الکل مواجه بود. آثار او به تأثیرگذاری در ادبیات فرانسه و جهانی شناخته می‌شوند و همچنان در میان دوستداران ادبیات کلاسیک فرانسه مورد توجه است.

کتاب سرگذشت یک سار سفید

آلفرد دو موسه
آلفرد دو موسه متولد ۱۱ دسامبر ۱۸۱۰ در پاریس، شاعر و نمایش نامه نویس فرانسوی عصر رمانتیک بود.بعد از سال ۱۸۲۹ خیلی سریع دست از تحصیلات عالی کشید وخود را وقف ادبیات کرد. از سن ۱۷ سالگی در محافل ادبی شاعرانی چون شارل نودیه شرکت می‌کرد. اولین مجموعه از اشعار خود را که نشان دهنده استعداد درخشانش بود در سن ۱۹ سالگی در سال ۱۸۲۹ به نام «قصه‌های اسپانیا و ایتالیا» منتشر کرد. آثار مهم او، که از مهمترین آثار رمانتیک و همچنین تاریخ ادبیات فرانسه نیز به‌شمار می‌آیند عبارتند ...