کتاب حکایت های ایزوپ

Aesop's Fables
حکایت های شیرین و پندآموز ایزوپ
کد کتاب : 93184
مترجم : مجتبی شیرپور
شابک : 978-6227809046
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 187
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب حکایت های ایزوپ اثر ازوپ

بنابر بر روایات، ازوپ (Aesop) در بین سال‌های 620 تا 560 قبل از میلاد مسیح زندگی می‌کرده و برده زاده بوده است. اما به دلیل دانش و هوشی که داشته اربابش او را آزاد می‌کند. اگرچه برخی از محققین به وجود او شک دارند، اما در تاریخ یونان و نوشته‌های هرودوت، پلوتارک و ارسطو از او نام برده شده است. حتی برخی او را همان لقمان حکیم می‌دانند.
ازوپ افسانه‌ها و حکایت‌های زیادی نوشته که بسیاری از نویسندگان بزرگ جهان از نوشته‌های او الهام گرفته‌اند و رد پای آن‌ها در برخی از حکایت‌های سعدی و مولانا نیز نمایان است. افسانه‌های مختلفی در‌باره شخصیت و زندگی او وجود دارد. او استعداد خیلی عجیبی در داستان گفتن داشته و از طریق داستان‌هایش شهرت پیدا کرد و آزادی‌اش را به دست آورد.
حکایت‌های ازوپ (Aesop’s fables) علاوه بر جذابیت بسیار آموزنده و اخلاقی است و از آنجا که بیشتر از زبان حیوانات، اشیا و اساطیری که شخصیت انسانی به آن‌ها داده شده، نقل می‌شوند، برای کودکان و نوجوانان جذابیت دارند و در انتهای هر حکایت نکته‌ی اخلاقی و پند و اندرزی ارائه شده است.

کتاب حکایت های ایزوپ

ازوپ
ازوپ یا ایزوپ (Αἴσωπος تلفظ: آیسوپوس) از نویسندگان یونان بود که قصه و افسانه می‌نوشت.بنا به گفته هرودوت، ازوپ برده‌ای از اهالی سارد بوده‌است. تحت نام ازوپ افسانه‌هایی تعریف و منتشر شده‌اند که منشأ تعداد بی‌شماری از امثال و حکم هستند. ازوپ دارای سیصد و چهار افسانه است. ازوپ یونانی غلامی بود زرخرید که بعدها صاحبش او را آزاد کرد و دلفیها او را به قتل آوردند. ازوپ در سال‌های قرن ششم پیش از میلاد می‌زیسته و با کورش هخامنشی...