کتاب تاریخ‏ فشرده ریاضیات

A concise history of mathematics
کد کتاب : 93548
مترجم :
سالار باهر
شابک : 978-9645777898
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1386
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ‏ فشرده ریاضیات اثر درک ج استرویک

کتاب « تاریخ فشرده ریاضیات » نوشته « درک ج استرویک» توسط نشر دانش نگار منتشر شده است.
این تاریخ فشرده و به خوبی نوشته شده - اولین بار در سال 1948 منتشر شد، و اکنون در چهارمین ویرایش اصلاح شده آن - روندهای اصلی در توسعه همه زمینه های ریاضیات از اولین رکوردهای موجود تا اواسط قرن بیستم را توصیف می کند. دانش‌آموزان، پژوهشگران، مورخان، متخصصان - به طور خلاصه، همه کسانی که به ریاضیات علاقه دارند - آن را جذاب و محرک خواهند یافت.
نویسنده با شروع با خاور نزدیک باستان، ایده‌ها و تکنیک‌های توسعه‌یافته در مصر، بابل، چین و عربستان را دنبال می‌کند و به نسخه‌های خطی مانند پاپیروس رایند مصری، ده کلاسیک چین و سیدانتاهای هند نگاه می‌کند. او تحولات یونان و روم را از آغاز آنها در عقل گرایی ایونی تا سقوط قسطنطنیه می داند. ایده های قرون وسطایی اروپا و روندهای رنسانس را پوشش می دهد. مشارکت های قرن 17 و 18 را تجزیه و تحلیل می کند. و نمایشی روشن از مفاهیم قرن 19 ارائه می دهد. با هر شخصیت مهمی در تاریخ ریاضیات برخورد می شود - اقلیدس، ارشمیدس، دیوفانت، عمر خیام، بوئتیوس، فرما، پاسکال، نیوتن، لایب نیتس، فوریه، گاوس، ریمان، کانتور و بسیاری دیگر.

کتاب تاریخ‏ فشرده ریاضیات

درک ج استرویک
دیرک یان استرویک (زاده ۳۰ سپتامبر ۱۸۹۴ در روتردام - ۲۱ اکتبر ۲۰۰۰ در بلمونت) ریاضیدان و تاریخنگار ریاضیات اهل هلند بود.او فرزند یک معلم بود و در دن هاخ به مدرسه رفت. در ۱۹۱۹ به عضویت حزب کمونیست در آمد و تا پایان عمر این عضویت را داشت. از سال ۱۹۱۲ به تحصیل در دانشگاه لایدن پرداخت و در اینجا از استادانی همچون هندریک لورنتز بهره برد. سپس یکچند در آلکمار به شغل معلمی سرگرم شد و پس از آن به تحصیلاتش ادامه داد و در سال ۱۹۲۲ درجه دکتری را با رساله ای دربارهٔ بنیان‌های هندسه دیفرانسیل به دست آو...
دسته بندی های کتاب تاریخ‏ فشرده ریاضیات