کتاب امپراتوری ها و آنارشی ها

Empires and Anarchies
تاریخ مختصر نفت در خاورمیانه
کد کتاب : 93580
مترجم :
شابک : 978-6222672324
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب امپراتوری ها و آنارشی ها اثر مایکل کوئنتین مورتون

نفت در قلب تاریخ مدرن خاورمیانه قرار دارد. برای چندین دهه، بزرگترین ذخایر نفتی جهان، کشورهای منطقه را غنی کرده است. اما ثروت نفتی رفاه جهانی را به همراه نداشته است. با این حال، مردم و جوامع خاورمیانه را متحول کرده است - امپراتوری ها را غنی کرده و هرج و مرج را به وجود آورده است.

امپراتوری ها و هرج و مرج ها تاریخ غیر متعارف نفت در خاورمیانه است. در روایت مایکل کوئنتین مورتون، بقایای سوخته تسلیحات صدام حسین و تراژدی انسانی بهار عربی به همان اندازه که آسمان درخشان کشورهای نفت خیز است، داستان است. مورتون از اولین کاوشگرانی که در صحرا در حال گشت و گذار در بیابان هستند تا افراط در تاج و تخت طاووس و مخاطرات بالای اوپک، تاریخ نفت را با جزئیات قانع کننده بیان می کند و استدلال می کند که نفت به طور هم زمان خاورمیانه را غنی کرد و در هم شکست و شیوه های سنتی زندگی را از بین برد. و در نهایت به ظهور رادیکالیسم اسلامی کمک کرد. خواندن این کتاب برای هر کسی که علاقه مند به وعده ها و خطرات رونق نفت در جهان است ضروری است.

کتاب امپراتوری ها و آنارشی ها

مایکل کوئنتین مورتون
مایکل کوئنتین مورتون در دهه های 1950 و 1960 در قطر، بحرین و ابوظبی بزرگ شد. او سپس به عنوان وکیل دادگستری کار کرد تا اینکه در سال 2008 تصمیم گرفت تمام وقت بنویسد. او 9 کتاب و مقالات زیادی در مورد تاریخ خاورمیانه نوشته است. آخرین کتاب او، «استادان مروارید: تاریخ قطر» در آگوست 2020 منتشر شد. (کمتر)