کتاب تادائو آندو در گفتگو با دانشجویان

Tadao Ando: Conversations with Students
کد کتاب : 93609
مترجم :

شابک : 978-6229477601
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 123
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تادائو آندو در گفتگو با دانشجویان اثر تادائو آندو

جدیدترین جلد از مجموعه محبوب گفتگوهای ما، معمار ژاپنی تادائو آندو را به نمایش می گذارد. یکی از مشهورترین معماران زنده، آندو بیشتر به خاطر ساخت سازه‌های بی‌سروصدا که سنت‌های ساختمان ژاپنی را با مدرنیسم غربی ترکیب می‌کند، شناخته می‌شود. شاهکارهای مینیمالیستی او - فرم های هندسی که با بتن اکسپوز ابریشمی و صاف پوشیده شده اند - مملو از نور طبیعی هستند و در هماهنگی کامل با منظره قرار گرفته اند. در این نکات برجسته از سخنرانی‌های ارائه شده در دانشکده معماری دانشگاه توکیو، آندو با صراحت تجربیات خود را به‌عنوان یک تمرین‌کننده تا حد زیادی خودآموخته توصیف می‌کند و رشد خود را از علاقه اولیه به صنعت ساختمان‌سازی سنتی زادگاهش ژاپن از طریق بیداری سیاسی‌اش در سال 1990 نشان می‌دهد. آندو علاوه بر کاوش در تأثیرات زیبایی‌شناختی و فرآیند کاری خود، نقشه راه را نه تنها برای حفظ یکپارچگی حرفه‌ای، بلکه برای تبدیل شدن به عوامل موثر تغییر در جهان به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.
معمار برجسته ژاپنی تادائو آندو تاریخ و طبیعت، عقل و احساسات را به شیوه ای منحصر به فرد ترکیب می کند. ایده های او برای خوانندگان تحصیل کرده و همچنین برای دانشجویان معماری جالب است. آندو تعهدی قوی به مسئولیت اجتماعی و کار با ویژگی های زمین مانند نور، باد و آب دارد. معماری او هدفش را که ترکیب تاریخ و حال، هنر و واقعیت، انتزاع و ملموس، شرق و غرب است، برآورده می‌کند.

کتاب تادائو آندو در گفتگو با دانشجویان

تادائو آندو
تادائو آندو (زاده ۱۳ سپتامبر ۱۹۴۱، اوساکا) معمار برجستهٔ ژاپنی است.آندو معماری خودآموخته‌است. قبل از اینکه با جدیت به معماری روی آورد مدتی رانندهٔ کامیون و قبل از آن بوکسور بود.آندو از سن ۱۰–۱۷ سالگی در یک کارگاه نجاری کار می‌کرد. وی اغلب به ساخت مدل‌های چوبی از کشتی و هواپیما می‌پرداخت، او صنعت و ساختار سنتی چوبی ژاپنی را از یک نجار که مغازهٔ او در خیابان مقابل خانه‌شان بود، فرا گرفت.از سال ۱۹۶۲–۱۹۶۹، در دههٔ ۲۰ سالگی، آندو تصمیم به یادگیری خودآموز مستقیم...
دسته بندی های کتاب تادائو آندو در گفتگو با دانشجویان