کتاب نظریه های تاثیرگذار در ادبیات

50 literature ideas
که شما باید بدانید
کد کتاب : 93858
مترجم :
شابک : 978-6001172502
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه های تاثیرگذار در ادبیات اثر جان سادرلند

نقد ادبی دارای دو اشکال است که با یکدیگر در تقابل اند:یکی آن که مبادرت به آن بیش از اندازه آسنا ضاست؛دیگر آن که به شکل سر در گم کننده ای دشوار است.
نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم،دو سوگرایی ذاتی ماهیت نقد ادبی است.در دنیای نقد،میان نظریه و عملکرد،مرز روشنی وجود ندارد.نقد یا نظریه ادبی نمی تواند اثر بزرگی را که در دنیای ادبیات همواره از جاذبه های بسیاری برخوردار است.آن چنان که باید توضیح دهد و همه چیز را در مورد آن روشن گرداند.ما حتی پس از چهارصد سال اندیشیدن درباه شکسپیر،هنوز هم به طور کامل آثار او را در نیافته ایم؛اما خواننده ای که خود را به خوبی آماده ساخته است،در پی آن خواهد بود تا برای فهم آنها بهترین وسیله ای را که می تواند،به دست آورد.
ما در این کتاب،با تکیه بر پنجاه مفهوم مهمی که به آنها پرداختهایم،قصد داریم چنین وسیله ای را برای شما فراهم بیاوریم.روشن است که هر خواننده اهلی،در مواردی،در باب رویکردها و دیدگاه هایی که می تواند برای او سودمندترباشد،تصمیم خواهد گرفت.

کتاب نظریه های تاثیرگذار در ادبیات

جان سادرلند
جان اندرو سادرلند (زاده 9 اکتبر 1938)دانشگاهی، ستون نویس روزنامه و نویسنده بریتانیایی است. او استاد بازنشسته لرد نورثکلیف ادبیات مدرن انگلیسی در دانشگاه کالج لندن و استاد مدعو در موسسه فناوری کالیفرنیا است.سادرلند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه لستر در سال 1964، مدرک دکترای خود را از دانشگاه ادینبورگ دریافت کرد، و در آنجا کار آکادمیک خود را به عنوان دستیار مدرس آغاز کرد.سادرلند به غیر از نوشتن منظم برای روزنامه گاردین، 20 کتاب منتشر کرده است، 30 کتاب دیگر را ویرایش کرده و مقالات زیادی در نشری...
دسته بندی های کتاب نظریه های تاثیرگذار در ادبیات