کتاب آن یگانه (دو جلدی)

An Yegaane
سیری در زندگی و نظام فکری علامه طباطبایی
کد کتاب : 93876
شابک : 978-9640022054
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1224
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب آن یگانه (دو جلدی) اثر عبدالله نصری

سید محمدحسین طباطبایی (زادهٔ اسفند ۱۲۸۱تبریز – درگذشتهٔ ۲۴ آبان ۱۳۶۰ قم) معروف به علامه طباطبایی مفسر، فیلسوف، اصولی، فقیه، عارف و اسلام‌شناس ایرانی بود. وی مدرس حوزهٔ علمیه قم بوده و از روحانیون تأثیرگذار شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در سدهٔ ۱۴ شمسی به‌شمار می‌رفت. از شاگردان وی می‌توان به مرتضی مطهری، سید محمد‌حسین حسینی طهرانی، سید محمد بهشتی، سیدعلی خامنه‌ای، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، ناصر مکارم شیرازی، عزیزالله خوشوقت، محمدرضا مهدوی کنی و محمدتقی مصباح یزدی اشاره کرد. تفسیر المیزان، نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست.
علامه طباطبایی از بزرگترین متفکران معاصر اسلامی است که بیش از دویست کتاب و هزار مقاله درباره اندیشه های او به نگارش در آمده است. اما متأسفانه اثری که نظام فکری او را در ابعاد گوناگون معرفی کند تا کنون منتشر نشده بود، اثر حاضر عهده دار چنین هدفی است. اندیشه علامه از منظر فلسفه، کلام، اصول، تفسیر، فقه، عرفان و سایر علوم اسلامی و انسانی قابل بحث و گفتگو است. در این اثر تلاش شده تا هم آرای متنوع وی به طور نظام مند ارائه شود، و هم در باب برخی نقدهای وارد بر این کار داوری صورت گیرد.

کتاب آن یگانه (دو جلدی)

عبدالله نصری
عبدالله نصری متولد سال 1332 ، پژوهشگر ایرانی فلسفه و استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی است. او از شاگردان علامه جعفری است و از کلاس اساتیدی چون فردید و مهدی حائری یزدی هم استفاده کرده‌است. مجری برنامه دیدار با فرزانگان بود که از شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌است. امیر نصری فرزند اوست . شهرت وی عمدتاً نه در مقام مدرس فلسفه اسلامی، بلکه بیشتر به عنوان مجری برنامه دیدار با فرزانگان در تلویزیون است.
دسته بندی های کتاب آن یگانه (دو جلدی)