کتاب اقتصاد چگونه کار می کند

How the Economy Works
کد کتاب : 94156
مترجم :
شابک : 978-6009290512
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 199
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اقتصاد چگونه کار می کند اثر راجر فارمر

در کتاب اقتصاد چگونه کار می‌کند، یکی از اقتصاددانان برجسته ما کاوشی بدون اصطلاحات تخصصی از بحران کنونی ارائه می‌کند و استدلال قدرتمندی برای اینکه چگونه اقتصاد باید تغییر کند تا ما را از آن خارج کند، ارائه می‌کند. راجر فارمر نوسانات بین اقتصاد کلاسیک و کینزی را از اوایل قرن بیستم دنبال می‌کند و عناصر هر دو نظریه را به زیبایی توضیح می‌دهد. در طول رکود بزرگ، کینز این ایده قدیمی را که اقتصاد یک مکانیسم خود اصلاحی است به چالش کشید. اما مکتب او جای خود را به احیای اقتصاد کلاسیک در دهه 1970 داد - ظهوری که با بحران فعلی به پایان رسید. فارمر می نویسد، به جای اینکه به سادگی اجازه دهیم آونگ به عقب برگردد، باید این دو را ترکیب کنیم. از اقتصاد کلاسیک، او این ایده را می گیرد که یک نظریه صحیح باید نحوه رفتار افراد را توضیح دهد - انتخاب های جمعی ما چگونه اقتصاد را شکل می دهد. از اقتصاد کینزی، او این اصل را پذیرفته است که بازارها همیشه خوب کار نمی کنند، سرمایه داری به راهنمایی نیاز دارد. او می نویسد که هدف این است: اصلاح بیش از حد اقتصاد بازار آزاد بدون سرکوب کارآفرینی و ایجاد برنامه ریزی مرکزی.
رویدادهای اخیر نشان داده است که ما نمی توانیم اقتصاد را به عنوان یک انتزاع در نظر بگیریم. هدایت تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران در هنگام تصمیم‌گیری با پیامدهای عملی گسترده، تأثیر مستقیمی بر زندگی ما دارد. اقتصاد چگونه کار می کند که به زبانی روشن و قابل دسترس نوشته شده است استدلالی را ارائه می دهد که هیچ کس نباید نادیده بگیرد.

کتاب اقتصاد چگونه کار می کند

نکوداشت های کتاب اقتصاد چگونه کار می کند
Roger Farmer offers a new diagnosis for what ails the economy.
راجر فارمر تشخیص جدیدی را برای مشکلات اقتصادی ارائه می دهد.
box and reach for new solutions."--Greg Mankiw

This is an important policy proposal from a top thinker. Farmer balances the traditions of Hayek and Keynes to formulate a new way to stabilize the economy-and to solidify society's confidence about its future prospects.
این یک پیشنهاد سیاست مهم از یک متفکر برتر است. فارمر سنت های هایک و کینز را متعادل می کند تا راه جدیدی برای تثبیت اقتصاد و تقویت اعتماد جامعه در مورد چشم اندازهای آینده آن تدوین کند.
Simon Johnson

قسمت هایی از کتاب اقتصاد چگونه کار می کند (لذت متن)
دولت اوباما در سال ۲۰۰۹ برخلاف دولت های ریگان و تاچر ، به شدت تحت تأثیر عقاید جان مینارد کینز اقتصاددان بریتانیایی بود که کتاب مشهور نظریهٔ عمومی اشتغال، بهره و پول را در سال ۱۹۳۶ نوشت. کینز در این کتاب، دربارهٔ این که اقتصاد چگونه کار می کند نظریه ای کاملا جدید ارائه کرد. او استدلال می کرد که رکود بزرگ به این علت اتفاق افتاد که بنگاه ها به میزان کافی برای کارخانه ها و ماشین آلات پول خرج نکردند و این کمبود سرمایه گذاری خصوصی باید با مخارج دولتی و از رهگذر استقراض جبران می شد. استدلال های کینز پاسخگوی این حقیقت بود که درحال حاضر دولت در ایالات متحده نزدیک به یک سوم از کل اقتصاد را به خود اختصاص داده است.