کتاب مغز انسان در چند دقیقه

The Brain in Minutes
مفهوم کلیدی مغز انسان به زبان ساده
کد کتاب : 94332
مترجم : زهره تاجیک ایجدان
شابک : 978-6004394000
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب مغز انسان در چند دقیقه اثر ریتا کارتر

مغز، به عنوان پیچیده‌ترین ساختار در تمامی خلقت، همواره تحسین و تعجب ما را در بر می‌گیرد. اما اکنون، علوم اعصاب با اکتشافات جدید خود، اسرار درونی مغز را به ما فاش می‌کند. این اکتشافات به ما این امکان را می‌دهند تا بهتر بفهمیم که مغز چگونه کار می‌کند و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد وقتی مغز اشتباه می‌کند.

کتاب «مغز انسان در چند دقیقه» به عنوان یک راهنمای پیشرفته و جامع، به ما توضیح می‌دهد که چرا مغز انسان اینقدر باهوش و پیچیده شده است. این کتاب به بررسی چگونگی کنترل تمامی جنبه‌های زندگی انسان از تنفس، خواب و دیدن تا هویت، تخیل، لذت و درد می‌پردازد. از آنجایی که مغز در تصمیم‌گیری‌ها و حتی در ارتباط با محاسبات پیچیده و آخرین پیشرفت‌ها در علم و تکنولوژی نیز نقش دارد، این کتاب به ما می‌آموزد که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد وقتی که مغز با محاسبات و اکتشافات جدید ادغام می‌شود.

نویسنده کتاب، ریتا کارتر، یک نویسنده علمی برنده جوایز معتبر است. او در این کتاب به تفصیل مواردی چون فراموشی، شخصیت‌های چندگانه، روان‌پریشی، رویاپردازی، توهمات، اعتیاد، اوتیسم، نارساخوانی، اسکیزوفرنی، زوال عقل و بسیاری دیگر از شرایط ذهنی را رمزگشایی می‌کند. این کتاب به ما این امکان را می‌دهد تا در عمق مغز انسان سفر کنیم و درک بهتری از عملکرد و اختلالات ذهنی را پیدا کنیم.

کتاب مغز انسان در چند دقیقه

ریتا کارتر
ریتا کارتر(متولد: 15 ژوئیه 1949، اسکس، بریتانیا )، نویسنده علم و پزشکی، دو بار جایزه انجمن روزنامه‌نگاران پزشکی را برای کمک برجسته به روزنامه‌نگاری پزشکی دریافت کرده است. او چندین کتاب نوشته است و در فهرست نهایی جایزه انجمن سلطنتی برای کتاب های علمی قرار گرفته است.