کتاب قدرت پنهان زیبایی

The Secret Power of Beauty
چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است
کد کتاب : 9435
مترجم :
شابک : 9789643116514
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب قدرت پنهان زیبایی اثر جان آرمسترانگ

کتاب قدرت پنهان زیبایی، اثری نوشته ی جان آرمسترانگ است که اولین بار در سال 2004 انتشار یافت. ما در تعریف زیبایی و واکنش نشان دادن به آن، معمولا میان مفاهیم عینی و انتزاعی گیر می افتیم. دوست داریم که زیبایی را طبقه بندی کنیم و بخش های مختلف آن را بشناسیم، اما همچنین، از مواجهه با اسرارآمیز بودن و قدرت اسطوره ای آن نیز لذت می بریم. این کتاب، سفری جذاب و باشکوه در میان تفاسیر مختلف ارائه شده از مفهوم زیبایی است که از تعریف زیبایی توسط ویلیام هوگارت تا مباحث کانت در رابطه با معنای لذت، ما را همراهی می کند. جان آرمسترانگ در کتاب قدرت پنهان زیبایی تلاش می کند تا درک ما از زیبایی و خوشبختی را عمیق سازد و به ما نشان دهد که هر چه بیشتر زیبایی های اطرافمان را درک کنیم، زندگی لذت بخش تری را از نظر خواهیم گذراند.

کتاب قدرت پنهان زیبایی

جان آرمسترانگ
جان آرمسترانگ، زاده ی سال 1966، نویسنده و فیلسوف بریتانیایی است که در استرالیا زندگی می کند. آرمسترانگ در گلاسگو به دنیا آمد و در آکسفورد و لندن تحصیل کرد. او پس از فارغ التحصیلی، مدیر دوره های فلسفه در یکی از دانشکده های دانشگاه لندن شد. آرمسترانگ تا به حال چندین کتاب درباره ی موضوعات فلسفی نوشته است.
نکوداشت های کتاب قدرت پنهان زیبایی
A lucid and lyrical exploration of beauty.
کاوشی درخشان و شعرگونه در رابطه با زیبایی.
Amazon Amazon

A graceful study of the power of beauty and the deep significance it has in our lives.
پژوهشی شکوهمند درباره ی قدرت زیبایی و تأثیر عمیقی که بر زندگی ما دارد.
Barnes & Noble

Armstrong's clear yet subtle essay on the idea of beauty.
مقاله ی واضح و در عین حال پرظرافت آرمسترانگ در باب مفهوم زیبایی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب قدرت پنهان زیبایی (لذت متن)
اغلب وقتی سعی می کنیم دلیل زیبا بودن چیزی را شرح دهیم، در مورد رابطه ی اجزای متفاوت آن حرف می زنیم. می گوییم انحنای پایه صندلی ای به انحنای پشتی آن «می آید»؛ تم ویولن با آهنگ پیانو کامل می شود؛ کاناپه با قالیچه «هماهنگ» است. تمامی این مشاهدات بر اندیشه ای واحد استوارند. دو عنصر مجزا در صندلی، موسیقی یا قالیچه با هم عملکرد خوبی دارند. اما آیا می توانیم در مورد چگونگی این «به هم آمدن» بیشتر توضیح بدهیم؟ و مهم تر از این، چرا این موضوع ما را به هیجان می آورد؟

هوگارت نخستین بررسی علمی خود را در باب زیبایی با همین لباس های زیر شروع کرد. او همین تجربه را تکرار کرد، و از ما خواست که زیباترین بینی، مدل موی سر و پایه میز را از میان سلسله تصاویری درجه بندی شده برگزینیم. او معتقد است که در هر مورد، زیباترین تصویر ویژگی یکسانی دارد: تصویر مورد نظر خطوطی با انحناهای ملایم دارد.

تغییر ما را سرگرم و تهییج می کند. با این همه، تغییر زیادی یا سریع نیز عامل گیجی و سردرگمی و ملال است. به این ترتیب، قانون مندی یا تشابه نیز خود مایه ی تسلای خاطر و آرامش است. از دیگر سو، یکدستی بیش از حد نیز ملال انگیز و خسته کننده است. بنابراین، لذت بخش ترین چیزها آن هایی هستند که توامان هم میل ما را به تنوع و گوناگونی برآورده کنند و هم نیاز ما را به یکدستی و همانندی محترم بشمارند و میان تهییج و آرامش، و هیجان و امنیت تعادلی عالی برقرار کنند. تجربه ی زیبایی درست در میانه ی راه ملال و تخلیه ی نیروی حاصل از هیجان و شور تحقق می یابد.