کتاب تحلیل لرزه ای سازه ها

Seismic Analysis of Structures
کد کتاب : 94537
مترجم :
شابک : 978-6002051158
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تحلیل لرزه ای سازه ها اثر تی. کی. داتا

مهندسی زلزله گرایشی از مهندسی عمران است که مسائلی از قبیل بارگذاری، تحلیل، طراحی، به‌سازی و کنترل لرزه‌ای سازه‌ها و همچنین اندرکنش دینامیکی خاک و سازه را در تمام سازه‌هایی که در مناطق لرزه‌خیز ساخته شده و یا در آینده ساخته خواهند شد، تحت پوشش قرار می‌دهد. بر این اساس، در سال‌های اخیر تلاش زیادی شده است تا کتاب‌هایی جهت کمک به فهم حوزه‌های مختلف مهندسی زلزله، تألیف و یا ترجمه شوند که هر کدام توانستند بخشی از مسائل مرتبط با مهندسی زلزله را مورد بررسی قرار دهند.

کتاب حاضر که ترجمه‌ی کتاب اصلی تحلیل لرزه‌ای سازه‌ها به تألیف پروفسور تی. کی. داتا است، سعی می کند با نگاه به تحلیل لرزه‌ای سازه ها، عمده‌ی مسائل مرتبط با مهندسی زلزله را مورد بحث قرار دهد، لذا کمتر کتابی را می‌توان یافت که مانند این کتاب بتواند به صورت یک‌جا، اکثر مسائل مربوط به تحلیل لرزه‌ای سازه‌ها از مفاهیم اولیه‌ی زلزله‌شناسی تا مسائل پیچیده و کاربردی کنترل لرزه‌ای سازه‌ها را به رشته‌ی تحریر در آورده باشد.

از آن‌جایی که هر یک از فصل‌های این کتاب، بحث‌های مورد نیاز و جالبی را مطرح می‌کند، هر یک از گروه‌های دانشگاهی از جمله دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پژوهشگران در حوزه‌هایی همچون مهندسی زلزله، مهندسی سازه، مهندسی ژئوتکنیک و سازه‌های دریایی و هیدرولیکی و همچنین رشته‌های دیگر مرتبط با پروژه‌های عمرانی می‌توانند در حد نیاز و برحسب سطح دانش خویش، بهره‌ی لازم را از این کتاب ارزشمند ببرند. شایان ذکر است به علت وجود مثال‌های متعدد کاربردی در هر یک از فصول این کتاب، فهم مسائل مختلف حوزه‌ی مهندسی زلزله برای تمام علاقمندان به این گرایش آسان بوده و مطمئنا می‌تواند مرجع مفید و کاملی برای آن‌ها باشد.

کتاب تحلیل لرزه ای سازه ها

تی. کی. داتا
پروفسور تی. کی. داتا ، متولد 26 اوت 1944 ، استاد بازنشسته گروه مهندسی عمران موسسه فناوری هند دهلی است. او فارغ التحصیل سال 1966 کالج BE، شیبپور، دکترای خود را از IIT-Bombay در سال 1973 به پایان رساند. او در نوامبر 1975 به عنوان مدرس در گروه مهندسی عمران به IIT-دهلی پیوست. حوزه دینامیک سازه که حوزه های وسیعی مانند مهندسی زلزله، مهندسی باد، دینامیک فراساحلی، کنترل سازه و پایداری سیستم های دینامیکی را پوشش می دهد. او از نزدیک با ابتکارات مهندسی زلزله در کشور که پس از زلزله لاتور آغاز شد، در ارتب...