کتاب شبکه های اجتماعی و نسل نوین بازاریابی

Social networks
کد کتاب : 94771
شابک : 978-6002051141
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب شبکه های اجتماعی و نسل نوین بازاریابی اثر مجموعه ی نویسندگان

بازاریابی یا مارکتینگ که برای اولین‌بار در آغاز قرن بیستم، در چند دانشگاه ایالات‌متحده تنها به‌عنوان یکی از دروس دانشگاهی در برخی دانشگاه‌ها تدریس می‌شد، در قرن بیست و یکم به درجه‌ای از ارزش و اعتبار رسیده است که نه‌تنها به‌عنوان علم و دانشی پویا بلکه به‌عنوان پایه و زمینه‌ای قدرتمند برای اقتصاد، علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی و مدیریت و... شده است. بازاریابی پس از سه نسل سنتی، به نسل نوین یعنی عصر تعاملی و برهم‌کنشی پا نهاده است. بازاریابی پس از ارائه­ی انواع مدل‌های بازاریابی صنعتی، بازاریابی مصرفی، بازاریابی چند سطحی، بازاریابی پارتیزانی، بازاریابی مویرگی، بازاریابی چریکی، بازاریابی دهان‌به‌دهان، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی تک‌به‌تک، بازاریابی شبکه‌ای، بازاریابی ویروسی، بازاریابی سیستماتیک، بازاریابی مفهومی، بازاریابی ترکیبی اکنون با تغییری بنیادی در تعریف و اهداف به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا سوشیال مارکتینگ رسیده است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با تکیه بر ابزار قدرتمندی که تا قلب خانواده‌ها رسوخ کرده است، توانسته است به‌صورت نامحسوس و غیرمستقیم اصول و اهدافش را به همگان تحمیل نماید. گزارش‌های منتشره سالانه‌ی شبکه‌های اجتماعی مختلف این مسئله را اثبات می‌کند.

اکنون نه‌ تنها برندها و نام‌های بزرگ بلکه برندهای متوسط و حتی محلی و کوچک نیز به این درک رسیده‌اند که بازاریابی تنها ارسال پیام‌های تبلیغی پرهزینه و کم‌بازده نیست بلکه ایجاد تدریجی تصویر برند در ذهن مخاطب و تداعی آن در وجهی مثبت و غالب در اذهان مخاطبان است که البته با استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های بسترهای شبکه‌های اجتماعی بسیار کم‌هزینه، سریع و پربازده خواهد بود بنابراین دیگر کسی تعجب نخواهد کرد اگر نام فروشگاه کوچک محل زندگی‌اش را از طریق سیستم‌های توصیه‌کننده‌ی شبکه‌های اجتماعی بر صفحه‌ی شخصی‌اش ببیند.

ایده­ ی اصلی این کتاب معرفی این نسل نوین بازاریابی در چهارچوبی مناسب و قابل ‌درک است و در این کتاب سعی شده است با پرداختن به مبانی، تعاریف، ابزارها، اصول و روش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و... ضمن انتقال مفاهیم پایه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به خواننده، پیوندی مناسب بین دانش پیشین او و مفاهیم جدید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برقرار نماید.

کتاب شبکه های اجتماعی و نسل نوین بازاریابی

دسته بندی های کتاب شبکه های اجتماعی و نسل نوین بازاریابی