کتاب به یاد دار

Remember
علم حافظه و هنر فراموشی
کد کتاب : 95021
مترجم :
شابک : 978-6223130885
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 231
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

به یاد داشته باش
Remember
علم حافظه و هنر فراموشی
کد کتاب : 125891
مترجم :
شابک : 978-6004615372
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 188
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب به یاد دار اثر لیزا جنوا

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که نام بازیگر فیلمی را که هفته پیش دیدید به خاطر نمی آورید، یا وارد اتاقی می شوید که فراموش کرده اید چرا از ابتدا به آنجا رفته اید؟ در آن لحظات موجی از وحشت را احساس کرده اید؟ اگر بیش از چهل سال دارید، احتمالا نمی خندید. حتی ممکن است نگران باشید که این کمبودها در حافظه می تواند نشانه اولیه آلزایمر یا زوال عقل باشد. در حقیقت، برای اکثریت قریب به اتفاق ما، این نمونه های فراموشی کاملا طبیعی است. چرا؟ زیرا در حالی که حافظه شگفت‌انگیز است، هنوز کامل نیست. مغز ما طوری طراحی نشده است که هر نامی را که می شنویم، برنامه ریزی می کنیم یا هر روزی را که تجربه می کنیم، به خاطر بسپارد. فقط به این دلیل که حافظه شما گاهی از کار می افتد به این معنی نیست که شکسته شده یا تسلیم بیماری شده اید. فراموشی در واقع بخشی از انسان بودن است.

در کتاب « به یاد دار »، لیزا جنوا، عصب شناس و رمان نویس تحسین شده، به چگونگی ایجاد خاطرات و چگونگی بازیابی آن ها می پردازد. یاد خواهید گرفت که آیا خاطرات فراموش شده به طور موقت غیرقابل دسترسی هستند یا برای همیشه پاک می شوند و چرا برخی از خاطرات برای چند ثانیه (مانند یک رمز عبور) ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر می توانند یک عمر (روز عروسی شما) باقی بمانند. شما متوجه تمایز واضح بین فراموشی معمولی (جایی که ماشین خود را پارک کرده اید) و فراموشی به دلیل آلزایمر (داشتن یک ماشین) خواهید بود. و خواهید دید که چگونه حافظه عمیقا تحت تأثیر معنا، احساسات، خواب، استرس و زمینه قرار می گیرد.

کتاب به یاد دار

لیزا جنوا
لیزا جنوا، زاده ی 22 نوامبر 1970، عصب شناس و نویسنده ای آمریکایی است.او دانش آموخته ی کالج بیتس در رشته ی زیست-روانشناسی است و در سال 1998، مدرک دکترای خود را در رشته ی عصب شناسی از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.جنوا اولین اثر داستانی اش را در سال 2007 به خرج خودش منتشر کرد.
نکوداشت های کتاب به یاد دار
This user-friendly account is very informative and should encourage and comfort concerned readers.
این بسیار آموزنده است و باید خوانندگان نگران را تشویق و آرامش کند.
Booklist Booklist

Genova’s plentiful anecdotes from her personal and professional lives make it easy for readers to relate, and her obvious expertise in memory and the brain results in a book that is more insightful than many others on the subject.
حکایات فراوان جنوا از زندگی شخصی و حرفه ای اش، ارتباط را برای خوانندگان آسان می کند، و تخصص آشکار او در حافظه و مغز کتابی را به وجود می آورد که نسبت به بسیاری دیگر در این زمینه، روشن تر است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

As with her previous books, this is an engaging and edifying read
مانند کتاب های قبلی او، این کتاب خواندنی جذاب و آموزنده است
Steven Pinker

قسمت هایی از کتاب به یاد دار (لذت متن)