کتاب وانموده ها و وانمود

Simulacra and simulation
کد کتاب : 9552
مترجم :
شابک : 9786004052207
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب وانموده ها و وانمود اثر ژان بودریار

این کتاب در سال 1981 منتشر شد،Baudrillard روابط بین واقعیت ، نمادها و جامعه را زیر سوال می برد.

"
Simulacra ها نسخه هایی هستند که نمایانگر چیزهایی هستند که هیچ واقعیتی برای شروع آنها وجود ندارد ، و یا دیگر اصل و ریشه ای ندارند. شبیه سازی تقلید از عملکرد یک فرآیند یا سیستم در دنیای واقعی در طول زمان است.

علاوه بر این ، Simulacra و Simulation در مورد چگونگی ارتباط نمادها و علائم با معاصر بودن (وجود همزمان) صحبت می کنند. بودریار ادعا می کند که جامعه کنونی ما "تمام واقعیت و معنی را با نمادها و نشانه ها جایگزین کرده است ، و این که تجربه انسانی شبیه سازی واقعیت است". علاوه بر این ، این Simulacra "واسطه ای صرف از واقعیت نیستند ، حتی مداخلات گمراه کننده واقعیت نیستند ؛ آنها مبتنی بر واقعیت نیستند یا یک واقعیت را پنهان نمی کنند ، آنها صرفا چیزی مانند واقعیت با درک فعلی ما را که با زندگی ما مرتبط است پنهان می کنند." بنابراین ، شبیه سازی هایی که بودریار به آن اشاره می کند ، معانی چگونگی ساخت نمادگرایی فرهنگ و رسانه ها واقعیت درک شده ، درک به دست آمده از طریق زندگی ما و وجود مشترک ماست و قابل خواندن است. "... بودریار معتقد بود که جامعه چنان با این Simulacra و زندگی ما اشباع شده است و زندگی ما آنقدر با ساخت و سازهای جامعه اشباع شده است که همه معانی را با بی نهایت تغییر پذیر بی معنی می ساخت. بودریار این پدیده را "غلبه بر Simulacra " عنوان کرد که در چهار مرحله بیان شد.

کتاب وانموده ها و وانمود

ژان بودریار
ژان بودریار (به فرانسوی: Jean Baudrillard)‏ (۲۷ ژوئیه ۱۹۲۹–۶ مارس ۲۰۰۷ میلادی) جامعه‌شناس، فیلسوف، عکاس و نظریه‌پرداز پسامدرنیته و پساساختارگرایی است. ژان بودریار معروفترین و جنجالی‌ترین نظریه‌پرداز پست مدرنیته است. او استدلال می‌کند که جوامع پسامدرن از تکنولوژی‌های اطلاعات و ارتباطات اشباع و به عصر وانمایی (شبیه‌سازی) وارد شده‌اند. به نظر بودریار طلیعهٔ فرهنگ‌های مصرفی اساساً مرزبندی‌های معمول بین هنر والا و هنر نازل، امور عمیق و ام...
نکوداشت های کتاب وانموده ها و وانمود
He does the same job of purging and revivihg moral order, an order of truth wherein the genuine symbolic violence of the social order is engendered, well beyond all relations of force, which are only elements of its indifferent and shifting configuration in the moral and political consciousnesses of people.
او همان کار پاکسازی و احیای نظم اخلاقی را انجام می دهد ، نظمی از حقیقت که در آن خشونت نمادین واقعی نظم اجتماعی ایجاد می شود ، فراتر از همه روابط زور ، که تنها عناصر تنظیمات بی تفاوت و تغییر دهنده آن در اخلاق و سیاسی هستند.
mark poster

قسمت هایی از کتاب وانموده ها و وانمود (لذت متن)
ما در دنیایی زندگی می کنیم که اطلاعات بیشتر و بیشتری وجود دارد و معنای کمتری و کمتری دارد

این همان چیزی است که تروریسم نیز با آن عجین شده: ایجاد خشونت واقعی و قابل لمس در تقابل با خشونت نامرئی امنیت

حیوانات ناخودآگاه ندارند ، زیرا قلمرو دارند. مردان از زمان از دست دادن قلمرو تنها ناخودآگاه داشته اند