کتاب شواهد

The Book of Evidence
کد کتاب : 95583
مترجم :
شابک : 978-6226652612
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شواهد اثر جان بنویل

کتاب «شواهد » رمانی نوشته جان بانویل است که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. بسیاری از شخصیت های کتاب شواهد در سال 1993 دنباله فیلم Ghosts ظاهر می شوند.
این کتاب توسط فردی مونتگومری، دانشمند 38 ساله ای روایت می شود که در حین تلاش برای سرقت یک نقاشی از همسایه، یک دختر خدمتکار را به قتل می رساند. فردی دریفتگر بی هدف است، و اگرچه ناظر ادراکی از خود و اطرافش است، اما تا حد زیادی غیراخلاقی است.
فردی مونتگومری راوی غیرقابل اعتمادی است که داستان زندگی خود را تعریف می کند و وقایع منتهی به دستگیری او را برای قتل یک دختر خدمتکار در یکی از "خانه های بزرگ" ایرلند بازگو می کند. فردی یک دانشمند انگلیسی-ایرلندی فرهیخته اما خوش اخلاق که سال هاست در خارج از کشور زندگی می کند، پس از برخورد با یک گانگستر در مدیترانه به خانه اجدادی خود باز می گردد و به دنبال پول می گردد. فردی که متوجه شد مادرش مجموعه نقاشی های خانواده را فروخته است، شوکه شده است، سعی می کند آنها را بازیابی کند. این منجر به مجموعه‌ای از حوادث غم انگیز می‌شود که به قتل یک خدمتکار توسط فردی در حین دزدیدن یک نقاشی منجر می‌شود. در حال فرار، قبل از دستگیری و بازجویی، در خانه دوست خانوادگی قدیمی، چارلی، مردی با نفوذ پنهان می شود. این رمان زمانی به پایان می رسد که فردی در زندان می نشیند و اولین احساس پشیمانی از مرگ دختر را دارد و در عین حال صحت آنچه را که او بازگو کرده است به شک می اندازد. راوی در سرتاسر روایت پرحرف خود، پیش از آنکه در یکی از فصول بعدی بپذیرد که در سلولش لغت نامه ای در کنار خود دارد، به طور پراکنده کلمات پیچیده و مبهم را درج می کند و از آن گوهرهایی را استخراج می کند که نثر او را زینت می بخشد.

کتاب شواهد

جان بنویل
ویلیام جان بنویل (به انگلیسی: William John Banville) در سال ۱۹۴۵ در وسکفورد ایرلند به دنیا آمد. او سیزده رمان منتشر کرده است. بنویل ساکن دوبلین است. او با نوشتن رمان دریا در سال ۲۰۰۵ جایزه ی ادبی من بوکر را از آن خود کرد.