کتاب لوئی لامبر

Louis Lambert
و دو داستان دیگر
کد کتاب : 95627
مترجم :
شابک : 978-6227720266
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1832
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب لوئی لامبر اثر اونوره دو بالزاک

کتاب "لوئی لامبر" رمانی است از رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی، اونوره دو بالزاک که در سال ۱۸۳۲ منتشر شد. داستان بیشتر در مدرسه ای در واندوم می گذرد، زندگی و نظریه های پسر نابغه ای را که شیفته فیلسوف سوئدی امانوئل سوئدنبورگ (1688-1772) شده است، بررسی می کند.
بالزاک در تابستان 1832 لویی لمبرت را زمانی که با دوستانش در شاتو دو ساشه اقامت داشت نوشت و سه نسخه با سه عنوان مختلف منتشر کرد. این رمان حاوی یک طرح مینیمال است که بیشتر بر ایده های متافیزیکی قهرمان پسر نابغه و تنها دوست او (در نهایت مشخص شد که خود بالزاک است) تمرکز دارد. اگرچه این رمان نمونه قابل توجهی از سبک رئالیستی نیست که بالزاک به خاطر آن مشهور شد، رمان بینشی از دوران کودکی خود نویسنده ارائه می دهد. جزئیات و رویدادهای خاص از زندگی نویسنده - از جمله تنبیه معلمان و طرد اجتماعی - نشان دهنده یک زندگینامه داستانی است.

بالزاک زمانی که در واندوم دانشجو بود، رساله‌ای در مورد اراده نوشت. این نظریات در رمان نوشته شده توسط لویی لمبرت توصیف شده است. این مقاله فلسفه سوئدنبورگ و دیگران را مورد بحث قرار می دهد، اگرچه بالزاک بسیاری از مفاهیم متافیزیکی را تا مدت ها بعد در زندگی خود کشف نکرد. ایده های تحلیل شده در مقاله و جاهای دیگر رمان شامل شکاف بین وجود درونی و بیرونی است.

کتاب لوئی لامبر

اونوره دو بالزاک
اونوره دو بالزاک، زاده ی 20 می 1799 و درگذشته ی 18 آگوست 1850، رمان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی بود.بالزاک در خانواده ای میانه حال در شهر تور فرانسه به دنیا آمد. در هشت سالگی به مدرسه ای شبانه روزی فرستاده شد، اما در سال 1813 مدرسه را ترک کرد و سال بعد همراه با خانواده راهی پاریس شد. در سال 1819 در رشته ی حقوق، فارغ التحصیل شد، اما به رغم خواست خانواده تصمیم گرفت تا به ادبیات بپردازد.بالزاک در ابتدای راه تحت تأثیر والتر اسکات شروع به نوشتن رمان های تاریخی نمود؛ رمان هایی که خود بعدها از آن ...