کتاب عشق و نفرین

Fool for Love
  • 25 % تخفیف
    40,000 | 30,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلا نیلا
    نویسنده:
کد کتاب : 9564
مترجم :
شابک : 9786001222078
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب عشق و نفرین اثر سام شپرد

در دو نمایشنامه "نفرین قحطی زدگان" و "عشق وحشی"، ارتباطی نزدیک با وضعیت کنونی جامعه‌ی آمریکایی برقرار است. این دو نمایشنامه جزء سه گانه‌ی تئاتری شپارد به نام‌های "کودک مدفون" و "غرب حقیقی" می‌باشند و در تبادل نگاه با مخاطبان خود، مسائلی مهم و جذاب را مطرح می‌کنند.

در "نفرین قحطی زدگان"، تمرکز بر روی یک خانواده آمریکایی قرار دارد که وضعیت زندگی آن‌ها به شکلی عجیب با وضعیت اجتماعی کنونی مردم قائل می‌شود. این نمایشنامه به مخاطبان این امکان را می‌دهد که از طریق متن‌های دیگر شپارد، مفهوم و موضوع "نفرین قحطی زدگان" را درک کنند.

نمایشنامه "عشق وحشی" نیز یک منبع خوب برای هنرجویان تئاتر به منظور کار کردن و تمرین مهارت‌های نمایشنامه‌نویسی و بازیگری می‌باشد. این نمایشنامه مواد غنی‌ای را برای ایجاد اجرایی معنادار و اثرگذار در اختیار هنرجویان قرار می‌دهد.

با مطالعه و اجرای این دو نمایشنامه، همچنین تفکرات نویسنده و پیام‌های اجتماعی و فرهنگی موجود در آثار شپارد را نیز به بهترین شکل درک و دریافت می‌کنید.

کتاب عشق و نفرین

سام شپرد
ساموئل شپارد راجرز چهارم (Samuel Shepard Rogers IV) (زاده ۵ نوامبر ۱۹۴۳ - درگذشتهٔ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷) نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی بود. شپرد در طول زندگی حرفه‌ای اش بیش از ۴۰ نمایش‌نامه نوشت.سم شپرد برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ با نمایش دهان کابوی مورد توجه قرار گرفت.از جمله فیلم‌های او می‌توان به چیزهای درست، بلک‌تورن، حماقت برای عشق، باندیداس، ماگنولیاهای فولادی، پرونده پلیکان اشاره کرد. او یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فیلم پاریس، تگزاس بود. او...