کتاب ویتگنشتاین و اختلاف نظر میان دینی

Wittgenstein and Interreligious Disagreement
رویکردی فلسفی و الاهیاتی
کد کتاب : 95952
مترجم :
شابک : 978-6227260236
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ویتگنشتاین و اختلاف نظر میان دینی اثر گورازد آندریچ

کتاب «ویتگنشتاین و اختلاف نظر میان دینی» سه تفسیر متمایز از لودویگ ویتگنشتاین، تفاسیر جرج لیندبک، دیوید تریسی و دیوید بورل را به طور انتقادی بررسی می‌کند، در حالی که توجه ویژه‌ای به موضوع اختلافات بین مذهبی دارد. لودویگ ویتگنشتاین در کار کلامی و فلسفی در زمینه ارتباطات بین ادیان به شیوه های بسیار متفاوت و گاه متناقض تفسیر شده است. این تا حدی به دلیل ماهیت تحقیق فلسفی ویتگنشتاین است که شامل نظریه ای نیست و تزهایی در مورد دین ارائه نمی کند، بلکه شامل چندین تصور متفاوت از دین است. در این جلد، گورازد آندریچ نشان می‌دهد که چگونه برداشت‌های گوناگون از مفاهیم ویتگنشتاین از دین، و دیدگاه‌های الهیات متفاوت نویسندگانی که آن‌ها را صورت‌بندی کرده‌اند، تفسیرهایی از اختلافات و گفت‌وگوهای بین‌ادیانی را شکل می‌دهند. این کتاب با الهام از دیدگاه‌های برگزیده الهیات فلسفی تیلیشی، روش جدیدی را برای درگیر کردن جنبه‌های توصیفی و هنجاری مفاهیم ویتگنشتاین از دین در تفسیر اختلافات بین مذهبی پیشنهاد می‌کند. کتاب «ویتگنشتاین و اختلاف نظر میان دینی» نوشته گورازد آندریچ با ترجمه جواد طاهری توسط نشر «کتاب طه» منتشر شده است.

کتاب ویتگنشتاین و اختلاف نظر میان دینی

گورازد آندریچ
گورازد آندریچ استاد فلسفه دین دانشگاه خرونیتگن هاند می باشد.
دسته بندی های کتاب ویتگنشتاین و اختلاف نظر میان دینی
نکوداشت های کتاب ویتگنشتاین و اختلاف نظر میان دینی
A brilliant book
یک کتاب درخشان
Klaus von Stosch

In these troubled times of interreligious discord, and of virulent hostility from some quarters towards religious worldviews in general, Andrejč offers a perspective that is both level-headed and insightful.
آندریچ در این دوران پرآشوب اختلاف بین ادیان، و خصومت شدید برخی از جهات نسبت به جهان بینی های مذهبی به طور کلی، دیدگاهی را ارائه می دهد که هم سطحی و هم روشنگر است.
Mikel Burley

قسمت هایی از کتاب ویتگنشتاین و اختلاف نظر میان دینی (لذت متن)