کتاب اهمیت ارنست بودن

The Importance of Being Earnest
کد کتاب : 9612
مترجم :
شابک : 978-6009709342
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 71
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1895
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اهمیت ارنست بودن اثر اسکار وایلد

اهمیت ارنست بودن نمایشنامه ایست که اسکار وایلد در 1895 برشته تحریر در اورده و در آن به معتقدات و آداب و رسوم مردم انگلستان در قرن نوزدهم سخت تاخته و طرز تفکر و زندگی اشراف آن قرن را به باد استهزا گرفته است.

اهمیت ارنست بودن، یک کمدی مبتذل برای آدم های جدی نمایش نامه ای است از اسکار وایلد، شاعر و نمایش نامه نویس ایرلندی. این نمایش برای اولین بار در 14 فوریه 1895 در تماشاخانه سنت جیمز در لندن به روی صحنه رفت. این نمایش نامه که یک کمدی در سبک فارس است، درباره آدم هایی است که برای فرار از تعهداتشان، هویت جعلی برمی گزینند. منتقدان هم دوره وایلد، همگی طنز موجود در نمایش نامه را ستودند. برخی فقدان پیام های اجتماعی در اثر را از معایب آن دانستند. برخی دیگر معتقد بودند اهمیت ارنست بودن، نقطه اوجی در فعالیت هنری وایلد به شمار می رود. گفتگوهای ظریف و بذله گویی های مفرح نمایش نامه باعث شده که اهمیت ارنست بودن محبوب ترین نمایش نامه اسکار وایلد باشد.

کتاب اهمیت ارنست بودن

اسکار وایلد
اسکار فینگل ا. فلاهرتی ویلز وایلد که به نام هنری اسکار وایلد معروف است، زاده ی ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ و درگذشته ی ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰، شاعر، داستان نویس، نمایشنامه نویس و نویسنده ی ایرلندی داستان های کوتاه بود.اسکار وایلد در شهر دوبلین ایرلند متولد شد. پدرش سر ویلیام وایلد مردی فرهنگ دوست بود و به پیشه ی چشم پزشکی اشتغال داشت. او بعدها به مقام چشم پزشک مخصوص ملکه نیز نایل شد و یکی از عتیقه شناسان برجسته ی ایرلند بود. مادرش جین وایلد با نام مستعار اسپرانزا، شاعر سرشناس و مترجم آثار الکساندر دوما و لامارتین ...