کتاب درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن (کتاب دوم)

Modern Societies, Book II Political and Economic Forms of Modernity: Understanding
(اشکال سیاسی و اقتصادی مدرنیته)
کد کتاب : 9632
مترجم :

شابک : 9789643292577
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 391
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن (کتاب دوم) اثر گروه مولفان

این کتاب اصلی مقدماتی به بررسی ابعاد سیاسی و اقتصادی جوامع صنعتی قرن بیستم می پردازد. موضوعات اصلی شامل؛ توسعه دموکراسی، نقش دولت، ماهیت شهروندی، تأثیر جنبش های اجتماعی جدید، سازماندهی تولید، تقسیم کار ملی و بین المللی و تجربه قدرت و کنترل در کار. در حالی که تمرکز اصلی بر بریتانیا است، تاکید مقایسه ای قوی با اشاره به ژاپن، آمریکای شمالی، اروپای غربی و شرقی وجود دارد.
این کتاب که به عنوان مقدمه ای بر جوامع مدرن و تحلیل های جامعه شناختی مدرن طراحی شده است، برای دانشجویانی که در طیف گسترده ای از دوره های علوم اجتماعی در دانشگاه ها و کالج ها هستند و همچنین برای خوانندگانی که هیچ دانش قبلی از جامعه شناسی ندارند، ارزشمند است. خوانش های منتخب طیف گسترده ای از نظریه پردازان اجتماعی (به عنوان مثال، گوران تربورن، نوربرتو بابیو، رالف میلیبند، برایان ترنر، تی اچ. مارشال، کارول پتمن و کریستل لین) در هر فصل به همراه سوالات و تمرین های مخصوص دانش جویان ادغام شده است.
این کتاب جلد دوم از مجموعه چهار کتاب است که مواد مطالعاتی پایه یک دوره دانشگاه آزاد با عنوان درک جوامع مدرن را تشکیل می دهد. این کتاب‌ها با هم مقدمه‌ای جامع و محرک برای جامعه‌شناسی ارائه می‌کنند، که از تحولات جدید و بحث‌های جاری استفاده می‌کند.

کتاب درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن (کتاب دوم)

دسته بندی های درآمدی بر فهم جامعه ی مدرن (کتاب دوم)