کتاب ظهور و سقوط ملت ها

The rise and fall of nations: forces of change in the postcrisis world
نیرو های تغییر در جهان پسابحران
کد کتاب : 96523
مترجم :
شابک : 978-6002537874
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 544
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب ظهور و سقوط ملت ها اثر روچیر شارما

در سال‌های اخیر، به‌ویژه پس‌از بحران اقتصادی 2008 که همه‌ی سرمایه‌داران جهان از شرق تا غرب را آزار داد و عده‌ای را از پا انداخت، علمای سرمایه‌داری و تئوریسین‌های نولیبرالیسم در سرتاسر جهان، عمیقا به فکر فرورفته و تصمیم گرفتند راه‌حل‌های تازه‌ای را بیابند و راهکارهایی ارائه دهند که دیگر این بحران‌ها با این حدت و شدت اتفاق نیفتد و سرمایه‌داران کوچک و بزرگ کمترین آسیب را ببینند. «روچیر شارما» سرمایه‌دار و سوداگر مشهور که به ادعای هفته‌نامه‌ی Outlook یکی از باهوش‌ترین هندی‌های جهان است، کتاب «ظهور و سقوط ملت‌ها: نیروهای تغییر در جهان پسابحران » را با هدف توضیح وضعیت موجود و دلایل شکست‌های گذشته‌ی سرمایه‌داران و اصحاب وال‌استریت نوشته و سعی کرده ایده‌هایی برای جلوگیری از بدبیاری‌های حاکمان واقعی جهان که همانا سرمایه‌دارانند، ارائه دهد. شارما محیط‌های انسانی را به جنگلی توصیف می‌کند که شیرها و پلنگ‌ها و ببرهایش(همان صاحبان پول و سرمایه در جامعه‌های بشری) به دلیل رویکردهای غلط و تصمیمات کهنه و عدم نوآوری در شکار، هرروز بیشتر از گذشته از دور خارج می‌شوند و باید برای بقایشان تلاش کرد. ظهور و سقوط ملت‌ها، راهکارهای بسیار مهمی ارائه می‌دهد که البته ارتباطی با مفاهیمی همچون ملت، جامعه و دولت ندارند ولی برای صاحبان بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه‌دارن کوچک و بزرگ، دلال‌ها و سوداگران بسیار راهگشا و حتی حیاتی‌اند.

کتاب ظهور و سقوط ملت ها

روچیر شارما
روچیر شارما (Ruchir Sharma) نویسنده و سرمایه‌گذار هندی است. او، به‌عنوان مدیر و استراتژیست، مدام به کشورهای مختلف جهان سفر می‌کند و در سفرهایش به دیدار سیاستمداران برجسته و مدیران ارشد و دیگر شخصیت‌های محلی می‌رود.شارما در نشریات گوناگونی چون وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز، نیویورک تایمز، فارن پالیسی، فوربس و بلومبرگ دربارۀ اقتصاد و سیاست جهانی می‌نویسد. او همچنین به‌عنوان مشاور و ستون‌نویس ثابت با مجلۀ نیوزویک همکاری داشته و در این مجله ستونی ثابت ب...
نکوداشت های کتاب ظهور و سقوط ملت ها
ظهور و سقوط ملت ها سه هدف دارد: ارزیابی و بررسی افت و زوال ملت ها، پرده برداری و افشای آنالیزی که سرمایه گذاران و اقتصاددانان را به هیجان زدگی نامعقول سوق می دهد؛ و پیشنهاد چارچوبی جدید برای تفکر درباره کشورهای نوظهور. حاصل کار شگفت انگیز است. کتابی گیرا، موشکافانه و صادقانه که چهار پنجم جمعیت جهان را پوشش می دهد. نویسنده به جای اظهارات ریاکارانه و زهرآلود درباره فقر یا لفاظی های متفرعنانه درباره اهمیت رهبری آمریکا، جهان را از دید بی رحم و ماجراجویانه یک سرمایه گذار بررسی می کند... روچیر شارما در مقایسه دقیق و درست بین کشورها چیره دست است. اگر حق با او باشد که گردش سرمایه جهانی دچار رکود خواهد ماند، و اینکه اقتصادهای در حال توسعه با آینده ای نامشخص روبرو خواهند بود، پس پول داغ و به همان نسبت - شاید - تاثیر مدیران مالی مشهور نیز فروکش می کند. تا آن زمان، کتاب آقای شارما راهنمایی خوب و مناسب برای دوره رکود و رونق بازارهای بزرگ نوظهور است.
اکونومیست

پر از داده های فوق العاده... بینش های جذاب و روایت افشاگرانه... این کتاب بهترین راهنما برای اقتصاد جهانی امروز است. چه ناظر باشید یا رمایه گذار، نمی توانید آن را نادیده بگیرید.
فرید زکریا

قسمت هایی از کتاب ظهور و سقوط ملت ها (لذت متن)