کتاب قابیل

Caín
کد کتاب : 96651
مترجم :
شابک : 978-6220604174
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 141
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قابیل اثر لرد بایرون



سرزمینی بیرون از بهشت. زمان: سپیده‌دم. آدم، حوا، قابیل، هابیل، آدا و زیلا در حال قربانی کردن. آدم خداوندا! ای ازلی! ای ابدی! و ای دانای دانش‌ها! ای که با یک کلمه، از ژرفنای تاریکی‌ روشنایی آفریدی، ستایش تنها تو را سزد! ای یهوه که نورت باز خواهد تابید، ستایش تنها تو را سزد! حوا خدایا! ای که روز را روز نامیدی بامداد را از دل شب بیرون کشیدی. ای که موج را از موج جدا ساختی، و بخشی از آفریدۀ خود را «فلک» نامیدی، ستایش تنها تو را سزد! هابیل خداوندا! ای که عناصر را آب و خاک و باد و آتش نامیدی و روز را و شب را آفریدی تا جهان را روشن کنند یا بر آن سایه افکنند، و موجودات را بر آن داشتی تا از نور و سایه شاد شوند، و روز و شب را دوست بدارند و تو را. ستایش تنها تو را سزد!

کتاب قابیل

لرد بایرون
جورج گوردون بایرون (George Gordon Byron) معروف به لرد بایرون (۱۸۲۴–۱۷۸۸) شاعر و سیاست مدار انگلیسی بود. مشهورترین اثر وی شعر روایی بلندی به نام دون ژوان است که با مرگ وی ناتمام ماند. از دیگر آثار مهم بایرون می‌توان به شعر بلند سفر زیارتی چایلد هارولد و نمایشنامهٔ خوانشی مانفرد اشاره کرد.جورج گوردون لرد بایرون در ۲۲ ژانویهٔ ۱۷۸۸ در لندن متولد شد. پدرش سروان جان بایرون ملقب به جک دیوانه، افسر ارتش بود. جک دیوانه از اولین ازدواج خود با بانو کارمارتن صاحب فرزندی دختر به نام اوگاستا شد ...
قسمت هایی از کتاب قابیل (لذت متن)
● کدام پاره ی نامیرا؟ بر من دانسته نیست. درخت زندگی را نادانی پدرم از دسترس ما دور داشت، و مادر شتابکارم میوه ی درخت دانش را بسی زود چید، و میوه ای که مانده مرگ است! ○ فریبت داده اند. تو خواهی زیست. ● زنده می مانم، اما تا آن دم که بمیرم.