کتاب تاثیر علم بر جامعه

The Impact of Science on Society
کد کتاب : 30367
مترجم :
شابک : 978-6229645055
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

تاثیر علم بر اجتماع
The Impact of Science on Society
کد کتاب : 96867
مترجم :
شابک : 978-6001763168
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب تاثیر علم بر جامعه اثر برتراند راسل

بسیاری از تأثیرات انقلابی علم و فناوری به اندازه کافی آشکار است. برتراند راسل در دهه 1950 متوجه شد که بسیاری از جنبه های منفی نوآوری علمی نیز وجود دارد. راسل که به همان اندازه بینش‌گر و بحث‌برانگیز است، استدلال می‌کند که علم به جهان رفاه بیشتری از آنچه تاکنون شناخته شده است، ارائه می‌کند، به شرطی که رفاه پراکنده شود. قدرت از طریق یک دولت واحد جهانی پخش می شود. نرخ تولد خیلی بالا نمی رود. و جنگ منسوخ می شود. راسل تصدیق می کند که این امر بسیار مهمی است، اما اساسا خوش بین است. او بشر را در «مسابقه‌ای بین مهارت انسان به عنوان ابزار و حماقت انسان برای هدف» تصور می‌کند، اما معتقد است که جامعه بشری در نهایت راه عقل را انتخاب خواهد کرد.
برتراند آرتور ویلیام راسل، ارل راسل سوم همه‌چیزدان، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، جامعه‌شناس، نویسنده، فعال سیاسی، برنده جایزه ادبی نوبل و فعال صلح‌طلب بریتانیایی بود. راسل در سراسر عمر، خود را یک لیبرال، سوسیالیست و صلح طلب می‌نامید اگرچه بعضی مواقع بیان می‌کرد که ذهن شک‌گرای او موجب می‌شده که احساس کند که در معنای عمیق، در هیچ‌یک از این گروه‌ها قرار نداشته‌است.
راسل، یکی از فیلسوفان برجستهٔ قرن بیستم به‌شمار می‌رود و «جنبش فلسفی مخالفت با ایدئالیسم» را در اوایل قرن بیستم رهبری می‌کرد. او را به همراه گوتلوب فرگه، جرج ادوارد مور و لودویگ ویتگنشتاین، از بنیان‌گذاران فلسفهٔ تحلیلی می‌دانند. او به‌همراه آلفرد نورث وایتهد سعی کرد تا با تلاشی بسیار زیاد و با کمک منطق کلاسیک، بنیانی منطقی برای ریاضیات بنا کند. از مقاله فلسفی او با عنوان در باب دلالت، به‌عنوان یکی از چهارچوب‌های فلسفه یاد می‌شود. کارهای او اثرات قابل توجهی بر روی ریاضیات، منطق، نظریه مجموعه‌ها، زبان‌شناسی، هوش مصنوعی، علوم شناختی، علم کامپیوتر و فلسفه به‌ویژه فلسفه زبان، معرفت‌شناسی و متافیزیک گذاشت.

کتاب تاثیر علم بر جامعه

برتراند راسل
برتراند راسل، زاده ی ۱۸ می ۱۸۷۲ و درگذشته ی ۲ فوریه ی ۱۹۷۰، فیلسوف، منطق دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس، برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات و فعال صلح طلب انگلیسی بود که در قرن بیستم زندگی می کرد. راسل در آغاز جوانی به مطالعه ی آثاری از «پرسی بیش شلی» روی آورد که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. او سپس به کالج ترینیتی در کمبریج رفت و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۰۱ «پارادوکس راسل» را کشف کرد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی علوم بریتانیا درآمد. راسل در طو...
نکوداشت های کتاب تاثیر علم بر جامعه
A joy to read
کتابی لذت بخش
Daily Telegraph Daily Telegraph

A most beautifully written study which shows Russell at the height of his powers.
زیباترین مطالعه ی مکتوب که راسل را در اوج قدرت خود نشان می دهد.
Liverpool Daily Post

قسمت هایی از کتاب تاثیر علم بر جامعه (لذت متن)
پیدایش انسان به حدود یک میلیون سال پیش برمی گردد. همچنین، نزدیک به ۶۰۰۰ سال است که انسان از توانایی نوشتن برخوردار بوده، هرچند قدمت کشاورزی کمی طولانی تر می باشد. و چیزی در حدود ۳۰۰ سال است که علم، به عنوان عامل غالب در تعیین عقاید انسان های تحصیل کرده وجود دارد. اما از حدود ۱۵۰ سال پیش، علم به عنوان منبع تکنیک اقتصادی نیزعمل کرده است. در این دوره کوتاه ، علم خود را به عنوان نیروی انقلابی فوق العاده قدرتمند اثبات کرده و وقتی میفهمیم که اخیرا چقدر به قدرت رسیده، باید باور کنیم که ما در ابتدای تحول زندگی انسان به دست علم هستیم. اینکه تأثیرات آینده آن چه خواهد بود، تنها در حد حدس می باشد، اما احتمالا مطالعه اثرات آن تاکنون، حدس را کمی ریسک دار جلوه دهد. تأثیرات علم انواع مختلفی دارد. تأثیرات فکری مستقیم به معنای رد بسیاری از عقاید سنتی و اتخاذ أنهایی است که با موفقیت روش علمی مطرح شده اند.