کتاب در میان جمع و طرد دیگری

In the Swarm: Digital Prospects
کد کتاب : 96963
مترجم :
شابک : 978-6226414647
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در میان جمع و طرد دیگری اثر بیونگ چول هان

ارتباطات دیجیتال و رسانه های اجتماعی زندگی ما را تسخیر کرده اند. در این تأمل متضاد در مورد زندگی دیجیتالی، بیونگ چول هان با این استدلال که ارتباطات دیجیتال در واقع مسئول از هم پاشیدگی جامعه و فضای عمومی است و به آرامی هر امکانی برای کنش سیاسی واقعی و معنادار را از بین می برد، با تشویق کنندگان انقلاب توییتر و فعالیت های فیس بوک مقابله می کند. گفتمان سیاسی در دوران پیش دیجیتال و آنالوگ، زمانی که نامه ای خشم آلود برای سردبیر تنظیم، پست و دریافت شد، آشفتگی فوری به پایان رسیده بود. امروزه، ارتباطات دیجیتال، واکنش‌های آنی و تکانشی را امکان‌پذیر می‌سازد که به منظور بیان و برانگیختن خشم در محل است. هان می نویسد: "طوفان گهگاهی نشان دهنده یک پدیده معتبر از ارتباطات دیجیتال است."
در همین حال، مردم، فرستنده‌ها و گیرندگان این ارتباطات به یک گروه دیجیتال تبدیل شده‌اند - نه یک توده، یا یک جمعیت، یا تصور قدیمی نگری و هارت از یک «انبوه»، بلکه به مجموعه‌ای از افراد منزوی که قادر به تشکیل «ما» نیستند. ناتوان از زیر سوال بردن روابط قدرت مسلط، ناتوان از فرمول بندی آینده به دلیل وسواس به زمان حال. ازدحام دیجیتال یک موجودیت تکه تکه شده است که می تواند بر روی افراد خاص تمرکز کند تا آنها را به یک موضوع رسوایی تبدیل کند.
هان، یکی از پرخواننده‌ترین فیلسوفان اروپای امروزی، جامعه‌ای را توصیف می‌کند که در آن اطلاعات بر اندیشه غلبه کرده است، که در آن الگوریتم‌های مشابهی توسط فیس‌بوک، بازار سهام و سرویس‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود. دموکراسی در معرض تهدید است زیرا ارتباطات دیجیتالی آزادی و کنترل را غیرقابل تشخیص کرده است. بیگ دیتا جانشین برادر بزرگ شده است.

کتاب در میان جمع و طرد دیگری

بیونگ چول هان
بیونگ چول هان را می‌توان یکی از بهترین نامزدها برای فیلسوفِ دورانِ کنونی در نظر گرفت. اگرچه ۲۰ سال از زمان انتشار نخستین کتابش می‌گذرد -اولین کتاب او یک تک‌نگاریِ خواندنی دربارۀ مفهوم اشتیمونگ۱، یا ملال، در آثار هایدگر بود- آثار او فقط از سال ۲۰۰۹ به این سو به دیگر زبان‌ها بازگردانده شده است. حالت درون‌نگرانۀ کتابِ نخستش بر کتاب‌های بعدی او نیز حاکم بوده است، و چرخشی مشخص به‌سوی امر سیاسی، و به‌ویژه به‌سوی مدل‌های تاریخی اجبار، تنها با انتشار ...
نکوداشت های کتاب در میان جمع و طرد دیگری
Han is among the philosophers who have interpreted the world not only without seeking to change it... but also without giving sufficient weight to how messy it was before they started paying attention.
هان از جمله فیلسوفانی است که جهان را نه تنها بدون اینکه بخواهند آن را تغییر دهند... بلکه بدون توجه به میزان آشفتگی آن قبل از شروع توجه تفسیر کرده اند.
Inside Higher Ed

قسمت هایی از کتاب در میان جمع و طرد دیگری (لذت متن)