کتاب رسانه های اجتماعی

Social media
اصول و کاربردها
کد کتاب : 97015
مترجم :
شابک : 978-6007259290
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب رسانه های اجتماعی اثر پاویسا شلدون

این کتاب اصول و کاربردهای رسانه‌های اجتماعی را در موقعیت‌های ارتباطات میان‌فردی، رسانه‌های جمعی، سازمانی و سیاسی بررسی می‌کند.
فناوری‌های رسانه‌های اجتماعی شکل‌های بسیار متفاوتی دارند که از جمله می‌توان به سایت‌های شبکه اجتماعی همانند فیس‌بوک و توئیتر، وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک‌گذاری آنلاین ویدئو و عکس (همانند پینترست)، سایت‌های رتبه‌بندی و نشانه‌گذاری اجتماعی و سایت‌های گپ‌زنی متنی و ویدئویی (همانند اسکایپ) اشاره کرد.
این کتاب در دو بخش عمده تألیف شده است. بخش نخست آن شامل اصول رسانه‌­های اجتماعی است و بر اساس نظریه‌­های ارتباطات میان فردی و نیز نظریه­‌های ارتباط جمعی، نویسنده به تحلیل انواع گوناگون رسانه­‌های اجتماعی پرداخته است. بخش دوم این کتاب نگاهی کاربردی به رسانه­‌های اجتماعی دارد.
پاویسا شلدون کوشیده است تا بر تکیه بر آخرین مطالعات و پژوهش‌­های انجام شده در این حوزه، کاربرد رسانه‌­های اجتماعی در سیاست همانند نقش آن‌ها در برگزاری کمپین‌­های سیاسی و جنبش­‌های بهار عربی، بحث­‌های مرتبط با حریم خصوصی کاربران، مزایا و چالش­‌های کاربرد رسانه‌­های اجتماعی در موقعیت­‌های آموزشی همانند دانشگاه­‌ها و کاربرد رسانه‌­های اجتماعی در موقعیت­‌های بحرانی و به هنگام بروز بلای طبیعی را تحلیل نماید. علاوه بر این، مزایای و معایب تبلیغات تجاری از طریق رسانه‌­های اجتماعی و نیز ملاحظه اعتیاد به رسانه‌­های اجتماعی و علل و پیامدهای آن از موضوعات اساسی دیگر این کتاب است.

کتاب رسانه های اجتماعی

پاویسا شلدون
پاویسا شلدون نویسنده کتاب، دانشیار ارتباطات و رئیس موقت گروه هنرهای ارتباطی در دانشگاه آلاباما در هانتسویل است. شلدون فارغ‌التحصیل دکترای مطالعات ارتباطی از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا است. شلدون به تدریس ارتباطات میان فردی و جمعی در این دانشگاه اشتغال دارد و عمده حوزه پژوهشی او رسانه‌های اجتماعی، روان‌شناسی رسانه و نیز ارتباطات میان فردی است.
دسته بندی های کتاب رسانه های اجتماعی