کتاب شیوه های جست و جو و جمع آوری اخبار در وب

Search
کد کتاب : 97052
شابک : 978-6007259177
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب شیوه های جست و جو و جمع آوری اخبار در وب اثر محمود سلطان آبادی

کتابخانه بسیار بزرگی را در نظر بگیرید که کتاب‌های آن بدون هیچ نظم خاص و طبقه‌بندی موضوعی در قفسه‌ها قرار گرفته‌اند. چگونه می‌توانید یک کتاب را از بین انبوه کتاب‌های موجود در این کتابخانه بیابید؟
حالا فرض کنید که در جست‌وجوی اطلاعات خاصی هستید که نمی‌دانید در کدام کتاب آمده است. در این حالت باید تک‌تک صفحات کتاب‌های موجود در کتابخانة مذکور را جست‌وجو کنید. یافتن اطلاعات در یک‌چنین وضعیتی اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود؛ دقیقا مثل پیداکردن سوزن در انبار کاه می‌ماند !
موتورهای جست‌وجو مانند کتابداری که در یک کتابخانة بزرگ، کتاب‌ها را شناسایی و فهرست‌نویسی می‌کنند، با جست‌وجو در بین وب‌سایت‌ها و تهیة فهرستی از محتوای آن‌ها و سپس ذخیره‌سازی اطلاعات فهرست‌شده در بانک اطلاعاتی خود، ما را قادر می‌سازند تنها در ظرف چند ثانیه عملا میلیاردها صفحة ذخیره‌شده را جست‌وجو کرده و اخبار و اطلاعات موردنظر خود را بیابیم .
اما روشی که اکثر افراد از یک موتور جست‌وجو در وب استفاده می‌کنند این است که چند کلمه درون کادر جست‌وجوی آن تایپ می‌کنند و منتظر نتیجه می‌مانند. اگرچه این روش در بعضی مواقع نتایج موردنظر ما را به‌دست می‌دهد، اما هرچه وب بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، این روش نیز کم‌اثرتر خواهد شد .

کتاب شیوه های جست و جو و جمع آوری اخبار در وب

دسته بندی های کتاب شیوه های جست و جو و جمع آوری اخبار در وب