کتاب کلاغ

Crow
کد کتاب : 9734
شابک : 9789643629618
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 161
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کلاغ اثر فرشته نوبخت

کتاب کلاغ نوشته ی فرشته نوبخت، مجموعه داستانی شخصیت محور است که با تکیه بر موقعیت و بحران درونی افراد روایت شده اند.

مضمون اصلی همه ی داستان های فرشته نوبخت در مجموعه داستان کلاغ رابطه ی آدم ها در جامعه ی مدرن است. کلاغ مجموعه داستانی می باشد که تقریبا همه ی قصه هایش با راوی اول شخص نوشته شده و روایت کننده زن هایی در مقاطع مختلف زندگی است.

فرشته نوبخت با لحنی مناسب سن و جایگاه راوی خود را برای خواننده به درستی جا می اندازد. دغدغه ی او در این اثر چگونگی روابط انسان هاست که با زبردستی تمام با حفظ این دغدغه، مجموعه داستانش با یک وحدت محتوای موجه و قابل قبول ارائه شده است.

داستان های این کتاب با محوریت انزوا، تنهایی، ترس از نزدیک شدن به آدم ها، میل به بهبود روابط از هم گسسته ی آدم ها و... بوده و سبک روایت نوبخت تا حدود زیادی تحت تاثیر قصه پردازی های همینگوی، از قضاوت به دور است و راوی هیچ استدلالی از موقعیت ها ندارد. روایاتی با پایان باز اما پایان بازی که شما را راضی نگه می دارد. در حقیقت طرح داستان مسیر خوبی را می رود طوری که خواننده با تمام شدن داستان دنبال جواب سوال هایش نمی گردد.

کتاب کلاغ

فرشته نوبخت
فرشته نوبخت، نویسنده روزنامه­نگار و منتقد ادبی، متولد آبان 1354 و فارغ­التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران است که فعالیت حرفه­ای ادبی خود را از سال 1384، با نوشتن داستان­های کوتاه، مقالات و یادداشت­های ادبی در حوزۀ اینترنت آغاز کرد. وی همچنین دانش­آموختۀ کارگاه داستان­نویسی محمد بهارلو در محل خانۀ هنرمندان است. اولین مقالۀ او با نام «هوس­های ناشناخته در قصر زرین ادبیات فارسی» دربارۀ اندیشه­ها و آثار آندره ژید در نشریۀ ادبی گلستان منتشر شد و این آغا...