کتاب چرا نابرابری معضل آفرین است؟

Why Does Inequality Matter?
کد کتاب : 97570
مترجم :
شابک : 978-6009576692
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب چرا نابرابری معضل آفرین است؟ اثر تی ام اسکنلن

کتاب «چرا نابرابری معضل آفرین است؟» بررسی می کند که چرا این مسئله برای ما اهمیت دارد. تقاضا برای برابری بیشتر می تواند گیج کننده به نظر برسد، زیرا ممکن است مشخص نباشد که مردم به چه دلیلی مخالفت میکنند. این کتاب شش دلیل از این قبیل را بررسی می کند. نابرابری می‌تواند قابل اعتراض باشد، زیرا ناشی از کوتاهی یک عامل در توجه یکسان به منافع طرف‌های مختلف است که موظف به ارائه برخی کالاها هستند. در نهایت، نابرابری در ثروت و درآمد می‌تواند قابل اعتراض باشد، زیرا ناعادلانه است: مکانیسم‌های نهادی که آن را تولید می‌کنند، نمی‌توانند به روش مربوطه توجیه شوند. هدف اسکنلون ارائه یک آناتومی اخلاقی از این شش دلیل و ایده‌های برابری است که در آنها وجود دارد. او همچنین ایرادات به دنبال برابری را بر این اساس بررسی می‌کند که شامل دخالت قابل اعتراض در آزادی فردی است .
بحث طولانی این کتاب در مورد اینکه چه زمانی و چرا نابرابری از نظر اخلاقی قابل اعتراض است، به طور تخصصی دسترسی، ظرافت و پیچیدگی را با هم ترکیب می کند... کتاب به وضوح نوشته شده است، بحث های بسیاری را هم در بحث های عمومی و هم در ادبیات دانشگاهی مورد بحث قرار می دهد، و راه های مختلفی را توسعه و ارزیابی می کند که چنین استدلال هایی می تواند توسعه یابد. نقطه قوت اصلی این کتاب تازگی آن نیست، زیرا استدلال های زیادی در آثار قبلی اسکنلون نیز یافت می شود، بلکه نحوه جمع بندی و جمع آوری استدلال های علیه نابرابری و ارائه آنها به سبکی قابل دسترس است. خواندن این کتاب برای کسانی که به نابرابری و عدالت اجتماعی علاقه مند هستند، ضروری است

کتاب چرا نابرابری معضل آفرین است؟

تی ام اسکنلن
توماس مایکل «تیم» اسکنلون (/ˈskænlən/؛ متولد 1940)، معمولاً با نام تی ام اسکنلون، فیلسوف آمریکایی است. در زمان بازنشستگی در سال 2016، او استاد آلفورد دین طبیعی، فلسفه اخلاق، و سیاست مدنی در گروه فلسفه دانشگاه هاروارد بود، جایی که از سال 1984 در آنجا تدریس می کرد. او در سال 2018 به عضویت انجمن فلسفی آمریکا انتخاب شد.
دسته بندی های کتاب چرا نابرابری معضل آفرین است؟