کتاب شهیدان جاوید

Shahidan Javid
پژوهشی تاریخی درباره شهدای نهضت امام حسین (ع)
کد کتاب : 97614
شابک : 978-6005492477
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 567
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب شهیدان جاوید اثر مرضیه محمدزاده

فصل اول با نام «نهضت امام حسین(ع)» شامل پنج بخش است که با بررسی مختصری از واقعه کربلا آغاز می‌شود. پس از آن بحثی در باب منابع و مآخذی که در تدوین کتاب استفاده شده، آمده است. این منابع کتاب‌های مقاتل، رجالی، حدیثی و تاریخی و سیره را دربردارد. بخش‌های بعدی شامل کربلا در آینه آمار، منازل راه کاروان از مکه تا کربلا، تقسیم‌بندی شهدای کربلا با توجه به تیره و قبیله و زیارت‌نامه‌های ناحیه مقدسه و رجبیه می‌شود.
فصل دوم به «شهدای نهضت امام حسین(ع)» اختصاص دارد که شامل شش بخش است. در ابتدا فضایل شهدای کربلا و سپس مختصری از زندگانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، شهید جاوید کربلا، آمده است. آن‌گاه بررسی زندگی دیگر شهدا آغاز می‌شود.

کتاب شهیدان جاوید

مرضیه محمدزاده
مرضیه محمدزاده متولد 28 بهمن ماه سال 1337 در اهواز ، نویسنده و پژوهشگر ایرانی است که بسیاری از آثارش در موضوع امام حسین (ع) نوشته شده است.تحصیلات محمدزاده در رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه یافت و پایان نامه خود را با عنوان “زندگی و نقش ام سلمه در تاریخ اسلام” ارائه کرد. از سال 1375 کار تحقیق و پژوهش درباره زندگی امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین ‌(ع) را شروع کرد و در طول پنج سال این کار تحقیقی را به پایان رساند.دکترای وی در رشته فیلولوژی (مردم&z...